Facebook va încuraja oamenii să citească articolele înainte să le partajeze

Facebook va încuraja oamenii să citească articolele înainte să le partajeze
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 11 mai 2021

Pentru că știrile false se ascund sub titluri senzaționale și se răspândesc și din lipsa de atenție a oamenilor, Facebook a decis să le spună propriilor utilizatorii să citească știrile înainte să le trimită mai departe, tocmai pentru a nu contribui la răspândirea informațiilor false.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Facebook a început să testeze o nouă interfață, prin care este afișat, pe jumătatea inferioară a ecranului, un mesaj nou atunci când oamenii folosesc funcția Share fără a fi citit înainte articolul.

Societatea și-ar dori o nouă abordare din partea autorităților în lupta împotriva fumatului CITEȘTE ȘI Societatea și-ar dori o nouă abordare din partea autorităților în lupta împotriva fumatului

Meniul, care apare imediat după apăsarea butonului Share, îi dă utilizatorului (care nu a citit înainte articolul) două opțiuni: să citească articolul sau dă continue cu partajarea acestuia.

Facebook nu obligă utilizatorul să citească articolul înainte de a-l partaja, însă îi transmite, subtil, că dă share la un material fără să știe exact ce conține.

Noua funcție este, evident, o încercare de limitare a transmiterii știrilor false, la căror răspândire contribuie utilizatorii rețelelor sociale, când dau share fără citească mai mult decât titlul.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

Pe de altă parte, Facebook, al cărui trafic beneficiază de pe urma răspândirii inclusiv a știrilor false, nu pare dispus să facă nimic în legătură cu propriul algoritm, care avantajează postările controversate, inclusiv cele care încurajează la ură și discriminare.

Chiar și în ceea ce privește utilizatorii care dau share fără citească materialele, Facebook s-a mișcat foarte greu. Acest test, care nu se știe când va fi implementat la nivelul întregii platformei, vine la 8 luni distanță după ce Twitter a lansat o funcție similară.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
stiri
articole
fake news