UE a lansat o anchetă privind practicile Google în domeniul publicității digitale

UE a lansat o anchetă privind practicile Google în domeniul publicității digitale
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 22 iun 2021

Comisia Europeană a lansat o anchetă referitoare la practicile Google în domeniul publicității digitale, cu scopul de a stabili dacă gigantul a încălcat reglementările în domeniul concurenței, favorizând propriile servicii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Autoritățile vor stabili dacă Google a încălcat reglementările prin restricționarea accesului la datele despre utilizatori pentru terți. La finele săptămânii trecute, surse apropiate situației declaraseră, pentru Reuters, că UE pregătește o anchetă.

Ring, rețeaua de camere a Amazon, a folosit polițiștii din Los Angeles ca influenceri CITEȘTE ȘI Ring, rețeaua de camere a Amazon, a folosit polițiștii din Los Angeles ca influenceri

"Google colectează date pentru publicitate țintită, vinde spațiu pentru reclame și, totodată, joacă rolul unui intermediar pentru publicitatea online. Astfel, Google este prezent la aproape fiecare nivel al lanțului pentru afișarea publicității online. Suntem îngrijorați că Google a îngreunat accesul serviciilor rivale în sfera ad-tech. (...)În plus,vom investiga politicile Google de urmărire a utilizatorilor pentru a fi siguri că sunt în linie cu regulile concurenței loiale", a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.

Google a realizat, anul trecut, venituri de 147 miliarde de dolari de pe urma publicității digitale, mai mult decât orice altă companie din lume. Reclamele de pe proprietățile sale (inclusiv YouTube, motorul de căutare și Gmail) au adus cea mai mare parte a acestor venituri.

Mesajele publicitate pe toate platformele sale, inclusiv motorul de căutare, YouTube și Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările și profiturile realizate de Google. Aproximativ 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web și aplicațiile lor.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
publicitate online
publicitate digitala
ancheta google
ancheta ue
investigatie google