Veniturile consolidate ale Telekom România, afectate doar ușor de pandemia globală Covid-19. Căderea din roaming și magazine, acoperită prin alte nișe

Veniturile consolidate ale Telekom România, afectate doar ușor de pandemia globală Covid-19. Căderea din roaming și magazine, acoperită prin alte nișe
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 aug 2020

Veniturile consolidate ale Telekom în T2 2020 au fost afectate de pandemia globală Covid-19 – în mod asemănător cu ale altor operatori din UE - întrucât restricțiile de călătorie au redus veniturile din roaming și din vizite, în timp ce închiderea temporară a magazinelor a afectat negativ vânzările de terminale.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Acest impact a fost acoperit însă aproape integral printr-o creștere a veniturilor din segmentele ICT (proiecte de infrastructură) și wholesale ale companiei, ceea ce a condus la obținerea unor venituri consolidate de 228,9 milioane euro, cu o ușoară scădere, de 1%, față de aceeași perioadă din 2019.

Facebook a lansat o versiune proprie a TikTok, în cadrul Instagram CITEȘTE ȘI Facebook a lansat o versiune proprie a TikTok, în cadrul Instagram

EBITDA ajustată după IFRS16 a crescut cu 25,7% an/an, ajungând la 36,2 milioane euro, în special datorită transformării continue a costurilor companiei și a măsurilor de reducere suplimentară a costurilor în contextul COVID-19. 

Veniturile totale din servicii mobile au scăzut cu 9,2% față de T2 2019, până la 93,8 milioane euro. Această scădere a fost determinată de reducerea tarifelor de terminare pentru rețelele mobile, impusă de autoritatea de reglementare și, partial, de scăderea traficului din roaming și a traficului internațional în timpul restricțiilor de călătorie cauzate de pandemia COVID-19 în T2.

Mai mult, în timpul perioadei de izolare, ca parte a măsurilor impuse de instituirea stării de urgență, o treime din magazinele de vânzare cu amănuntul, mai ales cele din centrele comerciale mari, au fost închise. Acest lucru a afectat vânzările de telefoane mobile și a încetinit în general achizițiile de orice fel. Până la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al acestui an, toate magazinele au putut fi redeschise. În ciuda acestor aspecte, baza de abonați ai serviciilor mobile (postpaid)  a crescut cu 6,1% față de aceeași perioadă a anului precedent, până la 1,6 milioane de abonați.

Baza de clienți pentru segmentul de importanță strategică de servicii convergente fix-mobil (FMC) a continuat creșterea în T2 2020, cu 9,4% față de aceeași perioadă din anul precedent, ajungând acum la 881.000 de  abonați, reafirmând poziția de lider de piață a Telekom Romania pe acest segment.

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 121,1 milioane euro în al doilea trimestru din 2020, o creștere anuală cu 7,2%, determinată în special de majorarea puternică a segmentului ICT al companiei, cu un avans de 25,1% și wholesale business, care a crescut cu 21%, supracompensând o contracție de 6,6% în veniturile din retail pe segmentul fix. Serviciul de voce a dat semne de stabilizare, veniturile rămânând stabile față de cele două trimestre anterioare, la 14,3 milioane euro, ajutat de creșterea clienților FMC.

FOTO O companie georgiană pregătește construcția unui cablu submarin de internet, ce va lega Georgia de România CITEȘTE ȘI FOTO O companie georgiană pregătește construcția unui cablu submarin de internet, ce va lega Georgia de România

Transferarea bazei de clienți TV către tehnologii orientate spre viitor - precum IPTV - a continuat, determinând scăderea bazei de abonați, până la 1,26 milioane în T2 2020, în special pe serviciile DTH. Deși impactul a fost parțial atenuat printr-o creștere a ARPU în același interval de timp, contractarea bazei de abonați TV a condus la o scădere a veniturilor din servicii de televiziune. În același timp, noua ofertă a companiei, Smart TV Stick, care permite clienților să-și transforme televizorul într-un Smart TV fără instalare suplimentară și independent de furnizor, a continuat să crească, ajungând la o bază de 17.400 abonați, de la lansarea sa la sfârșitul primului trimestru al acestui an. Scăderea veniturilor din serviciile de televiziune a fost parțial compensată prin creșterea veniturilor din internet fix cu 8,4% comparativ cu T2 din anul precedent, printr-o concentrare pe clienții care au generat o valoare mai mare.

„În trimestrul 2, ne-am menținut veniturile stabile și ne-am continuat creșterea EBITDA, în ciuda circumstanțelor dificile. În acest trimestru, am arătat că, prin strategia noastră de control strâns al cheltuielilor și transformarea costurilor, suntem capabili să depășim și să diminuăm efectele neașteptate ale pandemiei Covid-19 pe linia noastră de vârf. Sunt fericit că am obținut creșterea EBITDA pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv și asta îmi dă încredere că am ales abordarea potrivită pentru a realiza o recuperare stabilă și durabilă a performanței noastre financiare”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

„Am reușit să ne adaptăm rapid la situația generată de pandemie, fiind toți sincronizați spre aceleași obiective. Astfel am putut implementa schimbările necesare în timp record. Acum și în perioada următoare va trebui să continuăm să ne adaptăm modul de a lucra în noul context - desigur, întotdeauna având ca prioritate clientul. Un lucru este clar, calea digitalizării pe care am început-o deja la nivel de companie este mai relevantă ca niciodată și vom continua în această direcție, pentru a ne facilita activitatea. Toate sub motto-ul <<Puternici în timpul crizei și, împreună, și mai puternici după criză>>. Personal, sunt foarte mulțumit că răspunsul nostru la această criză este apreciat și de clienții noștri, care, potrivit unui studiu recent, au pus multă încredere în Telekom, mai ales în perioada blocajului general determinat de criză Covid-19”, a declarat și Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania.

„Trimestrul anterior a arătat din nou importanța unei concentrări riguroase pe gestionarea numerarului și transformarea costurilor, ca motoare principale ale recuperării noastre financiare în curs și ca bază pentru finanțarea investițiilor necesare în viitor. Acest lucru devine și mai vital în fața impactului generat în economie de pandemia Covid-19. Vom continua strategia de disciplină strictă a cheltuielilor, optimizarea costurilor în întreaga organizație și continuarea digitalizării proceselor, pentru tot restul anului 2020”, a concluzionat Nicolas Mahler.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
venituri
pandemie