Daily Mail, proprietara MailOnline, a dat în judecată Google pentru publicitatea online

Daily Mail, proprietara MailOnline, a dat în judecată Google pentru publicitatea online
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 apr 2021

Daily Mail, proprietara ziarului MailOnline, a dat în judecată Google, acuzând că puterea gigantului tehnologic pe piața publicității online înseamnă că ziarele obțin venituri prea mici față de conținutul produs, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Procesul federal împotriva Google și a companiei sale mamă, Alphabet, susține că Google controlează instrumentele folosite pentru a vinde publicitate, precum și spațiul de pe paginile publisherilor în care pot fi plasate anunțurile și sistemul care decide unde vor fi plasate anunțurile, scrie News.ro.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

”Lipsa concurenței pentru inventarul publisherilor deprimă prețurile și reduce cantitatea și calitatea știrilor disponibile cititorilor, dar Google ajunge înainte pentru că controlează o parte din ce în ce mai mare din spațiul publicitar care rămâne”, se afirmă în plângere.

Plângerea, care a fost înregistrată de către compania britanică la Curtea Districtuală a SUA din New York, mai afirmă că Google ”a pedepsit” publisherii care ”nu se supun practicilor sale”.

Google a numit revendicările procesului ”fără fond” și ”inexacte”.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

”Utilizarea instrumentelor noastre de tehnologie în domeniul publicitar nu are nicio influență asupra modului în care site-ul unui publisher se clasează în căutarea Google”, a afirmat Google într-un comunicat, potrivit căruia publisherii au multe opțiuni de a vinde spațiu publicitar.

”Însăși Daily Mail autorizează zeci de companii de tehnologie să își vândă și să gestioneze spațiul publicitar, inclusiv Amazon, Verizon și multe altele”.

Google se confruntă cu acuzații similare într-un proces intentat de Texas și un grup de alte state, în luna decembrie. Acest proces este unul dintr-o serie intentate împotriva Google și Facebook la sfârșitul anului trecut.

Un grup bipartisan de parlamentari americani, condus de senatorul Amy Klobuchar și de reprezentantul David Cicilline, a propus în martie un proiect de lege menită să faciliteze organizațiilor de știri negocierea colectivă cu platforme precum Google și Facebook, în speranța de a crește veniturile.

Reclamanții în proces sunt Associated Newspapers și Mail Media , care publică MailOnline.

viewscnt
Afla mai multe despre
daily mail
google
publicitate online