România, cea mai profitabilă piață pentru compania-mamă a PRO TV în primul trimestru

România, cea mai profitabilă piață pentru compania-mamă a PRO TV în primul trimestru
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 26 apr 2018

Compania-mamă a PRO TV, Central European Media Enterprises (CME), a raportat venituri în creștere cu 18% în termeni reali pe piața românească după primele trei luni, până la 45,96 milioane de dolari. România a fost cea mai profitabilă piață pentru CME în acest prim trimestru și a doua cea mai mare piață în funcție de venituri, după Cehia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

La un curs de schimb constant, veniturile CME în România au crescut cu 5,4% în primul trimestru, de la aproape 39 milioane dolari în perioada similară din 2017.

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat în termeni reali cu 30,7%, de la 14,46 milioane de dolari la 18,89 milioane de dolari. Calculat la un curs de schimb stabil, avansul s-a situat la 16,7%.

Comcast anunță o ofertă fermă de 22 miliarde lire sterline pentru trustul european de media Sky CITEȘTE ȘI Comcast anunță o ofertă fermă de 22 miliarde lire sterline pentru trustul european de media Sky

Compania este în curs de vânzare a operațiunilor din Croația și Slovenia, pe care nu le-a mai inclus în rezultatele financiare. 

Grupul de media deține în România PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International, MTV Romania, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul de televiziune din Republica Moldova, PRO TV Chișinău.

La nivelul grupului, CME a obținut un rezultat OIBDA de 30,67 milioane de dolari, în creștere cu 45,4% în termeni reali și cu 26,4% la un curs stabil, în timp ce veniturile s-au majorat cu 24,6% (+6,8% la un curs constant), de la 111,73 milioane dolari la 139,18 milioane de dolari.

Veniturile din publicitatea TV au urcat în primul trimestru cu 26% (7% la curs valutar constant).

CME a trecut pe profit după primele trei luni, cu un rezultat net de 7,25 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 11,06 milioane de dolari în perioada ianuarie-martie 2017.

“Este cel mai bun început de an pentru grup din ultima decadă”, a comentat Michael Del Nin, unul dintre cei doi directori generali ai CME.

CME este înregistrată în Bermude și listată la bursa NASDAQ din New York și la Bursa de Valori de la Praga. Grupul a fost înființat de omul de afaceri american Ronald Lauder în 1994, având operațiuni și în Bulgaria, Croația, Cehia, Slovacia și Slovenia.

La finele anului trecut, conglomeratul chinez China Energy Company (CEFC) și grupul financiar ceh Penta Investments au depus o ofertă comună, vehiculată la aproximativ 500 de milioane de euro, pentru a prelua CME de la gigantul media american Time Warner.

Anterior, în toamna anului 2016, Time Warner a anunțat, că va fi preluat de grupul american AT&T într-o tranzacție evaluată la 85,4 miliarde dolari. Compania rezultată va fi al doilea cel mai mare furnizor pe piața serviciilor integrate de media și telecomunicații din SUA și unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială.

Time Warner, care are în portofoliu, printre altele HBO, CNN și studiourile Warner Bros, a intrat în acționariatul CME în 2009.

viewscnt
Afla mai multe despre
cme
pro tv
venituri
rezultate