Afacerile Bringo, controlată de Carrefour - duble, dar cu pierderi și datorii în urcare

Afacerile Bringo, controlată de Carrefour - duble, dar cu pierderi și datorii în urcare
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 4 aug 2020

Platforma Bringo, o aplicație IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă, preluată în 2017 de grupul francez de retail Carrefour, a consemnat anul trecut afaceri de 6,8 milioane de lei, nivel aproximativ dublu față de 2018. În schimb, pierderea companiei a urcat la 12,3 milioane de lei, comparativ cu 8,1 milioane de lei în 2018.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

La finele anului trecut, crențele Bringo Magazin au atins 2,5 milioane de lei, iar datoriile însumau peste 35 milioane de lei, ambii indicatori fiind în creștere cu peste 100% față de 2018.

Carrefour mărește obiectivul referitor la reducerea costurilor la nivelul grupului, în cadrul unui plan strategic de reorganizare CITEȘTE ȘI Carrefour mărește obiectivul referitor la reducerea costurilor la nivelul grupului, în cadrul unui plan strategic de reorganizare

Profit.ro a anunțat, recent, că un pachet de acțiuni reprezentând 10% din capitalul social al platformei Bringo a fost transferat pentru 5,75 milioane de lei. La acest preț, prin extrapolare, Bringo Magazin SRL, care operează platforma, are o valoare de 57,5 milioane de lei (11,9 milioane de euro).

Acțiunile au fost cumpărate de la Ascend Netsolutions de către Allib Rom, societate a grupului francez Carrefour, care a ajuns astfel la o cotă de 80%.

Platforma a fost lansată în toamna 2016 de către Beta Software Management (21% din titluri), firmă care a creat programul software pentru ca aplicația să poată funcționa pe smartphone și/sau tabletă și/sau computer, și Ascend Netsolutions (49%), care a mai creat aplicațiile Star Taxi (pentru comenzi taxi online) și Oliviera (pentru comenzi online de la diferite restaurante din București), ultima preluată de platforma Takeaway.com.

Imediat după lansare, aplicația a intrat în Apple Store și Google Play.

Platformă de e-commerce: Cumpărăturile s-au mutat pe online, numărul comenzilor efectuate la magazinele online a crescut cu 44% în primele șase luni, în timp ce valoarea comenzilor a crescut cu 62% CITEȘTE ȘI Platformă de e-commerce: Cumpărăturile s-au mutat pe online, numărul comenzilor efectuate la magazinele online a crescut cu 44% în primele șase luni, în timp ce valoarea comenzilor a crescut cu 62%

Al treilea fondator al Bringo a fost Allib Rom SRL, administrată de Jean-Baptiste Dernoncourt, fost general manager al Carrefour România, cu 30% din acțiuni.

În 2017, cum a anunțat atunci în premieră Profit.ro, Allib Rom a decis să cumpere întreaga participație a Beta Software și a ajuns să dețină 51% din Bringo, alături de Ascend Netsolution (cu 49%), Carrefour preluând astfel controlul asupra platformei. Ulterior, Allib Rom și-a majorat participatia la 70%, prin preluarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro, conform unei decizii a acționarilor din iulie 2018, potrivit datelor termene.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
bringo
afaceri
profit net