Două treimi dintre români consideră că alimentele românești sunt mai bune calitativ decât cele străine

Două treimi dintre români consideră că alimentele românești sunt mai bune calitativ decât cele străine
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 7 oct 2015

Două treimi dintre români consideră că produsele alimentare românești sunt mai bune calitativ decât cele străine, iar circa 40% spun că sunt la fel de scumpe, potrivit unui studiu INSCOP realizat pentru Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Doar un sfert dintre români sunt de părere că alimentele românești sunt comparabile calitativ cu cele străine, în timp ce doar 4,6% spun că sunt inferioare.

”Populația își dorește ca produsele românești să fie prezente în supermarketuri, considerându-le de calitate mai bună, nu însă și mai ieftine”, se arată în raportul INSCOP.

INSCOP folosește denumirea de supermarket pentru toți retailerii mari (hipermarket, cash&carry, supermarket, magazine discount).

În ceea ce privește prețul, 28,8% dintre români consideră că produsele autohtone sunt mai scumpe decât cele străine.

De remarcat că românii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă ”produs românesc”. Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o rețetă românească, 26,6% spun că orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume și de brand, 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradițional, iar pentru 12,9%, produsul românesc este cel care are un nume românesc, arată studiul.

Conform raportului, 44,3% din populație este de părere că supermarketurile ajută producătorii locali, în timp ce 41,5% cred că distrug producătorii locali.

Referior la reducerea TVA, aproape 46% dintre români este de părere că prețurile la alimente sunt mai mici în marile magazine, procentaj mai ridicat față de cei care au observat o scădere a prețurilor în magazinele independente de cartier (26,1%) și piețe (18,3%).

Mai mult de jumătate dintre românii intervievați au arătat că prețurile au rămas la fel în magazinele independente (53,7%) și piețe (52%), iar în cazul retailerilor moderni 39,8% sunt de această părere.

De la 1 iunie 2015, TVA la alimente a scăzut de la 24% la 9%.

Potrivit sondajului, 71,5% dintre români sunt de părere că supermarketurile comercializează produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât piețele, iar 84,1% spun că în supermarketuri se găsesc mai multe produse la prețuri reduse decât în alte magazine.

La capitolul siguranță alimentară, 57,3% dintre respondenți consideră că supermarketurile vând produse sănătoase și în termenul de valabilitate (71,3%).

Astfel, 89% dintre români au o părere bună și foarte bună despre hipermarketuri, supermarketuri și discounteri (56,6% bună și 32,4% foarte bună). Marile magazine sunt locul preferat pentru cumpărături pentru 83,6% dintre cei intervievați, dar 65,2% dintre români se aprovizionează și de la magazinele de cartier, iar 45,2% și din piețele agro-alimentare.

Prețul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru 65,1% dintre români criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanța față de locuință.

”Studiul INSCOP confirmă preocuparea membrilor AMRCR de a răspunde într-o măsură cât mai mare așteptărilor consumatorilor de pe piața românească, de altfel una foarte competitivă și exigentă. În egală măsură, este limpede că activitatea noastră, a retailerilor, este perfectibilă iar sondajul ne-a semnalat unde este necesar să reevaluăm strategiile.”, a spus Delia Nica, director executiv al AMRCR.

Studiul a fost realizat prin intervievarea la domiciliu a 1.220 de persoane, în perioada 27 august - 7 septembrie. Marja de eroarea este de ± 2,8%.

Înființată în 2003, AMRCR are în acest moment următorii membri: Artima, Auchan, Billa, Brico-Depot, Carrefour, Cora, Dedeman, Domo Retail, Hornbach, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Praktiker, Profi și Selgros.

viewscnt
Afla mai multe despre
retaileri
legume romanesti
fructe
alimente