Gregory’s România, lovit de criză, a vândut spațiul din Centrul Vechi grupului elen care îi este acționar majoritar. Posibil semnal de reluare a activității

Gregory’s România, lovit de criză, a vândut spațiul din Centrul Vechi grupului elen care îi este acționar majoritar. Posibil semnal de reluare a activității
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 8 dec 2016

Gregory’s România, care a deținut până acum doi-trei ani lanțul de restaurante de tip fast-food cu același nume, puternic afectat de criză, a vândut spațiul și terenul aferent situate în centrul Bucureștiului, pe strada Lipscani, unde a funcționat unul dintre restaurantele firmei, către acționarul său majoritar - Gregorys Mikrogeumata din Grecia (81,47%), pentru 187.000 euro (fără TVA). Acesta ar putea fi un semnal că grupul grec și-ar putea relua activitatea în România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit site-ului propriu, Gregorys Mikrogeumata este firma din grupul elen care se ocupă de partea de mâncare. Pe lângă aceasta, grupul Gregory’s cuprinde și Coffeeright, Gregory’s Fournismata și Gregory’s Mikro.

Spațiul are o suprafață totală de circa 126 metri pătrați dispuși pe trei niveluri: subsol, parter și mezanin. 

Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante pe care au reușit să o extindă până la 10 unități, cu afaceri anuale de 3 - 3,5 milioane euro.

Criza financiară din 2008 cumulată cu scăderea salariilor și creșterea TVA au lovit puternic în veniturile românilor și implicit în consum, ceea ce a afectat puternic business-ul Gregory’s, care a început să închidă unitățile neperformante.

După ce a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei, lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele. Azi nu mai are niciun restaurant deschis CITEȘTE ȘI După ce a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei, lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele. Azi nu mai are niciun restaurant deschis

În 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat franciza. Vârful atins de Gregory’s a fost de 10 fast-food-uri, din care mai rămăseseră în urmă cu doi-trei ani doar trei: Casa Presei, Batiștei și Iași, care deși sunt închise, încă apar pe site-ul companiei. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București.

Potrivit ultimelor date disponibile pe Ministerul Finanțelor, în 2011 Gregory’s România avea o cifră de afaceri de 3,2 milioane lei și 30 de angajați, cifre care au scăzut constant până în 2015 la 285.000 lei afaceri și 2 angajați. An de an compania a înregistrat pierderi.

Ceilalți acționari ai Gregory’s România sunt, potrivit datelor Termene.ro, Panagiota Psychogyiou, Efthymia Argyrpoulou, Debvale Limited, Anastasios Drakos, Xenisis Enterprises, Georgios Chalkias și Panagiotis Diamantis. 

Cei mai importanți jucători pe piața locală de fast-food sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Subway.

Rețeaua Gregory’s & Coffeeright din Grecia, cu origini în 1972, cuprinde 280 restaurante în Grecia, Cipru, Albania și Bahamas, potrivit datelor de pe propriul site.

viewscnt
Afla mai multe despre
gregory’s
vânzare
spațiu
restaurant