Organismele consumatorilor din Belgia, Franța, Italia, Olanda, Portugalia și Spania au cerut agențiilor lor de protecție a consumatorilor să ia măsuri împotriva platformei de cumpărături online al grupului chinez pentru că ar fi stabilit condiții incorecte pentru clienții din UE, transmite Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Plângerile împotriva platformei AliExpress deținute de Alibaba vin după ce anul acesta agenția de protecție a consumatorilor din Luxemburg a cerut rezolvarea problemei la nivel european, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Controale și avertismente pentru alimente ”de casă”, ”tradiționale” și ”țărănești”: Produsele industriale - pasibile să fie retrase de la raftOrganismele consumatorilor cer ca AliExpress, care vinde bunuride la retailerii din China și concurează cu retailerul online american Amazon, să respecte reglementările UE în domeniul protecției consumatorilor.
Organismele consumatorilor din Belgia, Franța, Italia, Olanda, Portugalia și Spania sunt îngrijorate de o clauză cuprinsă în condițiile de vânzare ale AliExpress prin care disputele dintre cumpărător și vânzător sunt deferite unui tribunal de arbitraj din Hong Kong.
Reglementările UE prevăd dreptul consumatorilor din blocul comunitar de a intenta un proces în propriile lor țări.
Un alt motiv de îngrijorare este că bunurile de la AliExpress nu pot fi returnate fără nicio justificare în termen de 14 zile.