Kraft Heinz ia în calcul desfacerea fuziunii lor din 2015, pentru a relansa brandurile vechi

Retail   
Kraft Heinz ia în calcul desfacerea fuziunii lor din 2015, pentru a relansa brandurile vechi

Gigantul alimentar Kraft Heinz analizează posibilitatea separării unei mari părți din portofoliul său de produse de supermarket, într-un efort riscant de a revigora brandurile tradiționale precum brânza Velveeta, printr-o inversare a fuziunii eșuate din 2015, transmite Reuters.

Potrivit unor surse apropiate companiei, Kraft Heinz ar putea înființa o entitate separată, formată în principal din branduri mai lente în creștere, printre care multe produse clasice Kraft. Această entitate ar putea fi evaluată la până la 20 de miliarde de dolari, ceea ce ar transforma-o în cea mai mare tranzacție din industria bunurilor de larg consum în 2025. Compania nu a comentat oficial informația.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Percheziții DNA la Cristian Popescu Piedone CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Percheziții DNA la Cristian Popescu Piedone

Fuziunea Kraft–Heinz, evaluată la aproximativ 45 de miliarde de dolari și susținută de Berkshire Hathaway (Warren Buffett), urmărea inițial reducerea costurilor și extinderea globală a brandurilor. Totuși, în ultimii ani, consumatorii americani au redus cheltuielile pentru alimente procesate, în contextul inflației și al campaniilor de sănătate precum mișcarea ”Make America Healthy Again”, condusă de Robert F. Kennedy Jr, scrie News.ro

În mai, Kraft Heinz a admis că ”analizează tranzacții strategice pentru a debloca valoarea pentru acționari”, după ce reprezentanții Berkshire Hathaway s-au retras din consiliul de administrație, semnalând pierderea încrederii.

Divizarea companiei ar împărți cele circa 200 de branduri între două entități, dar detaliile privind împărțirea activelor nu sunt clare. Divizia de condimente – condusă de Heinz și Philadelphia – a generat 11,4 miliarde de dolari în 2023 și ar putea atrage evaluări mai ridicate, având potențial internațional.

FOTO Lecția poloneză pentru România: Producția o faci în țară. Nu vinzi materie primă. România primește subvenții pentru cereale, dar importă biscuiți CITEȘTE ȘI FOTO Lecția poloneză pentru România: Producția o faci în țară. Nu vinzi materie primă. România primește subvenții pentru cereale, dar importă biscuiți

În schimb, brandurile tradiționale precum Oscar Mayer, care au avut vânzări de 14,5 miliarde de dolari, se confruntă cu o concurență acerbă din partea produselor ”no-name”, mai ieftine. În prezent, compania este evaluată la sub nouă ori câștigurile sale anuale, reflectând scepticismul pieței.

Totuși, strategia este riscantă, avertizează analiștii. Beneficiile pentru investitori ar putea fi modeste dacă nu apar cumpărători dispuși să plătească o primă pentru una dintre cele două entități.

”Totul depinde de o eventuală achiziție viitoare”, a spus Peter Galbo, analist la Bank of America.

Kraft Heinz pare să urmeze exemplul Kellogg, care s-a divizat cu succes. Recent, Ferrero a achiziționat divizia de cereale WK Kellogg pentru 3,1 miliarde de dolari, iar Mars a cumpărat divizia Pringles (Kellanova), pentru circa 36 de miliarde de dolari.

Printre potențialii cumpărători ai diviziei de condimente se numără McCormick, Unilever sau Nestlé, potrivit unor bancheri de investiții. Niciuna dintre aceste companii nu a comentat deocamdată.

Divizia Kraft, mai lentă, ar putea atrage interesul unor companii interesate de influență în relația cu retaileri precum Walmart sau Kroger.

Ilie Bolojan: În anumite instituții se vor face reduceri de personal și acest lucru îl văd ca inevitabil în perioada următoare CITEȘTE ȘI Ilie Bolojan: În anumite instituții se vor face reduceri de personal și acest lucru îl văd ca inevitabil în perioada următoare

Totuși, perspectivele nu sunt promițătoare: vânzările Kraft Heinz au scăzut cu 3% în 2024, iar compania și-a redus prognozele pentru restul anului.

”Fie că rămâne unită, fie că se divide, Kraft Heinz va purta o pată la imagine. Probabil nu va deveni o țintă de achiziție de rangul întâi”, a concluzionat Dave Wagner, manager de portofoliu la Aptus Capital.

viewscnt
Afla mai multe despre
kraft heinz
velveeta
supermarket