Lactalis, liderul pieței lactatelor: Pandemia a avantajat producția locală și a resetat preferințele consumatorilor, care caută acum produsele simple, de bază

Lactalis, liderul pieței lactatelor: Pandemia a avantajat producția locală și a resetat preferințele consumatorilor, care caută acum produsele simple, de bază
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 15 iun 2021

Pandemia COVID a resetat preferințele cumpărătorilor pe piața lactatelor, aceștia trecând de la consumerism la produsele simple, de bază, în condițiile în care creșterea interesului pentru alimentele premium a încetinit. Criza sanitară a avantajat producția și consumul de lactate local: restricțiile de călătorie au redus și mai mult globalizarea în piața lactatelor și s-au reflectat într-o creștere a producției și consumului de lactate interne, potrivit liderului pieței, Lactalis.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Situația generată de pandemie a influențat într-o măsură importantă comportamentul de consum și a adus o oarecare resetare a preferințelor consumatorilor, care în acest moment se orientează mai mult către categorii mai simple, de bază. Tendința de personalizare, însă, nu s-a pierdut. În plus, putem spune că pandemia a venit cu un avantaj pentru producția și consumul de lactate local – lipsa călătoriilor și imobilitatea oamenilor au redus și mai mult globalizarea în piața lactatelor și s-au reflectat într-o creștere a producției și consumului de lactate interne”, a declarat pentru Profit.ro Giampaolo Manzonetto, directorul general al grupului Lactalis România, care include companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate și Parmalat.

VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete! CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!

Piața lactatelor a ajuns anul trecut la aproape 1,5 miliarde euro. În valoare, creșterea față de 2019 a fost de 15% în valoare și de 11% din punct de vedere cantitativ.

Evoluția a venit în contextul unor condiții economice mai austere față de anul precedent și pe fondul creșterii consumului și producției interne.

Pentru că include alimente de bază, proaspete, cu termene de valabilitate relativ scurte și multe sortimente locale, tradiționale, care nu pot fi produse decât local, piața lactatelor nu este atât de mult supusă globalizării, astfel că în situații cum este cea generată de pandemie producția indigenă crește, iar exporturile scad.

Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizare

“La această evoluție ascendentă s-a adăugat și creșterea consumului local determinată de restricționarea călătoriilor și întoarcerea românilor din străinătate. Acest fenomen a reprezentat o foarte bună oportunitate pentru industria românească indiferent de segment. S-a văzut și în dinamica vânzărilor noastre acest interes pentru branduri și produse românești”, spune Manzonetto.

Până la începutul anului 2020, în România exista un curent de optimism care se trasforma în putere de cumpărare și consumerism. Piața lactatelor se remarca printr-o tendință de premiumizare, determinată de sofisticarea gusturilor și alegerilor consumatorilor, care erau deschiși să încerce produse noi, specifice nevoilor lor, arată directorul Lactalis.

Categoria iaurtului în mod special traversa o perioadă de evoluție asendentă, cu produse noi, personalizate, care răspundeau unor nevoi din ce în ce mai specifice. De exemplu, în creștere se afla iaurtul cu conținut redus de grăsime, dar cu conținut ridicat de proteină și cu textură cremoasă, pentru nevoile consumatorului modern, activ, sportiv. Pandemia a încetinit însă acest trend.

Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte

Pentru 2021, Lactalis se așteaptă ca în România consumul să fie afectat de scăderea puterii de cumpărare, pe fondul COVID, care aduce printre altele scumpiri ale materiilor prime, carburanți și energie electrică.

În industria lactatelor, Lactalis România, cu companiile Albalact, Covalact si Dorna Lactate, controlat de gurpul francez Lactalis, are o cotă de piață de 20% în volum și 19% în valoare, conducând astfel în clasamentul jucătorilor din industrie. La nivel de companii, Albalact este din 2016 liderul industriei lactatelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
lactate
covid