Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile

Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 8 nov 2016

Retailerul britanic Marks & Spencer închide cele șase magazine din România, argumentând că nu sunt rentabile, și iese de pe piața locală, după ce a analizat performanța celor 466 de magazine pe care le deține în alte țări, în proprietate și în franciză.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Astfel, pe lângă magazinele din România, Marks & Spencer va închide toate cele 53 magazine aflate integral în proprietatea sa în 10 state, inclusiv 10 magazine în China și 7 în Franța, unde își va menține însă magazinele cu profil alimentar. În același timp, își va închide toate magazinele din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia și România.

În România, Marks & Spencer are 4 magazine în București, 1 în Iași și 1 în Constanța.

„Având în vedere analiza cuprinzătoare a activității internaționale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activității noastre din România și a oportunităților de creștere pe termen lung pentru Marks &Spencer pe piață. Analiza noastră a arătat că, în ultimii cinci ani, am avut mari dificultăți în a atinge pragul de rentabilitate și nu mai putem continua activitatea din România. Nu este niciodată ușor să propunem schimbări care îi afectează pe angajații noștri și vom asculta cu atenție punctele de vedere ale acestora, în cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre”, a declarat Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China și India în cadrul Marks & Spencer.

Grupul începe astăzi consultările cu cei 101 angajați din România pe marginea propunerilor, pentru a respecta prevederile legislației muncii din România.

Lanțul Bam Boo, lansat în 2003, își închide magazinele CITEȘTE ȘI Lanțul Bam Boo, lansat în 2003, își închide magazinele

În viitor, Marks & Spencer are în vedere să reducă numărul piețelor în care este prezentă prin companii deținute integral și să pună un mai mare accent pe activitățile derulate prin societăți mixte și în regim de franciză.

Marks & Spencer are 268 de magazine în regim de franciză pe 34 de piețe (dintr-un total de 466 magazine), precum și societăți mixte în India și Grecia. Marks & Spencer efectuează, de asemenea, vânzări online pe 21 piețe.

Prin colaborarea cu partenerii săi de pe aceste piețe, grupul va valorifica dimensiunea, infrastructura și expertiza locală a acestora.

De asemenea, Marks & Spencer va continua să dezvolte sistemul de franciză din domeniul alimentar în Franța și va opera prin companii deținute direct în Irlanda, Hong Kong și Republica Cehă, unde activitățile sale sunt mai profitabile și beneficiază de o recunoaștere extinsă a mărcii, magazine consacrate și baze de clienți loiali.

Brandul Marks & Spencer a intrat în România în anul 2000, în franciză, deținută de firma elenă Marinopoulos, iar din 2012 grupul britanic a intrat direct. În 2015, adusese pe piață și conceptul Marks & Spencer Food.

viewscnt
Afla mai multe despre
marks & spencer
magazine
inchidere