Metro Cash & Carry închide în martie magazinul din Brăila

Metro Cash & Carry închide în martie magazinul din Brăila
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 25 ian 2016

Metro Cash&Carry va închide în luna martie magazinul din Brăila, ca parte a procesului de optimizare a operațiunilor și a contextului economic dificil din acest oraș, iar angajații vor primi compensații financiare conform prevederilor contractului colectiv de muncă, a transmis compania la solicitarea Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Metro a decis să nu mai continue investițiile locale în Brăila, ca parte a procesului de optimizare în ceea ce privește afacerea companiei, prin închiderea magazinului din Strada Transilvaniei 1-5, în cursul lunii martie 2016. Metro România aduce în prim plan această abordare ca răspuns la situația pieței locale, la contextul economic local dificil, luând în considerare implementarea unei optimizări și redimensionări a proceselor sale, a operațiunilor și a rețelei sale de magazine”, a arătat compania.

Magazinul Metro Brăila a fost inaugurat în decembrie 2010.

“Decizia de a închide magazinul din Brăila nu este una ușoară, pentru noi, pentru partenerii și angajații noștri, alături de care am intenționat să construim parteneriate de succes. Aceasta este o acțiune de sine stătătoare care nu va influența în niciun fel activitatea companiei în celelalte orașe și ritmul de consolidare și dezvoltare la nivel național”, a declarat, pentru Profit.ro, Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry România. Primele informații despre posibila închidere a magazinului au fost publicate în cursul acestei dimineți în presa locală din Brăila (Obiectiv Vocea Brăilei).

Director General METRO Cash & Carry România ne-a declarat că Metro va asigura compensații financiare angajaților conform prevederilor contractului colectiv de muncă și va căuta soluții de sprijin  împreună cu reprezentanții Sindicatului.

”Vom depune toate eforturile necesare pentru a-i sprijini pe angajații afectați de proces și, printr-o consultare strânsă cu reprezentanții Sindicatului, vom căuta soluții privind această situație. În plus, angajații vor avea prioritate în momentul apariției unor locuri de muncă disponibile în magazinele METRO Cash & Carry din proximitate.” a adăugat Roudy.

Aceasta este a doua decizie de închidere a unui magazin, după Metro Punct Pitești în 2014.

Astfel, Metro va ajunge la o rețea de 30 de magazine, dintre care 25 cash&carry și cinci Punct. Compania mai operează și un magazin online de birotică.

Compania va continua planurile de consolidarea și optimizare a rețelei de magazine. Până la data închiderii, activitatea operațională și comercială a magazinului METRO Cash & Carry Brăila se va desfășura în condiții normale.

Vânzările Metro Cash&Carry România au scăzut în anul fiscal 2014/2015, respectiv octombrie 2014 - septembrie 2015, la 892 milioane euro, de la 909 milioane euro în anul anterior, perioadă în care a închis un magazin la Pitești și și-a redus numărul angajaților cu 582 persoane, la 4.349 salariați, potrivit unui raport al grupului german.

Metro Cash&Carry România a fost afectată de criza financiară, din 2009 până în 2014, vânzările înregistrând un declin constant, de la 5,74 miliarde lei la 4,48 miliarde lei, potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor.

OTP Bank a modificat contractul de conversie pentru a elimina suspiciunile clienților privind unele clauze CITEȘTE ȘI OTP Bank a modificat contractul de conversie pentru a elimina suspiciunile clienților privind unele clauze

Roudy declara, în octombrie anul trecut, că vânzările Metro Cash&Carry România au înregistrat o creștere de două cifre după reducerea TVA la alimente de la 1 iunie și au rămas pe un trend pozitiv.

De asemenea, el arăta că, deși Metro Cash&Carry a întârziat restartarea afacerii după perioada crizei, odată cu economia României în 2013-2014, după circa un an de reorganizare rețeaua este pregătită pentru următorii 20 de ani pe piața românească, mizând tot pe profesioniști: HoReCa și comercianții independenți.

Metro Cash&Carry este parte a grupului german Metro și a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996.

viewscnt
Afla mai multe despre
metro
brăila
închidere