Reducerea TVA la alimente a ridicat puternic vânzările Carrefour din trimestrul trei

Reducerea TVA la alimente a ridicat puternic vânzările Carrefour din trimestrul trei
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 16 oct 2015

Carrefour, al doilea retailer de pe piața românească de profil, a raportat pentru trimestrul al treilea al anului o creștere puternică a vânzărilor, în termeni comparabili, susținută de impactul pozitiv al reducerii TVA de la 1 iunie asupra volumelor vândute.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Vânzările like for like (n.r. care iau în considerare doar vânzările din magazinele aflate în funcție de cel puțin 12 luni, fără rezultatele magazinelor închise temporar) au crescut puternic în România, susținute de impactul favorabil al reducerii TVA la produsele alimentare de la 1 iunie asupra volumelor”, se arată într-un comunicat al grupului francez.

Carrefour menționează că vânzările din România sunt revizuite cu efectul tehnic al reducerii TVA asupra prețurilor.

De la 1 iunie, TVA la alimente a scăzut de la 24% la 9%.

În trimestrul al doilea, Carrefour arăta că reducerea TVA a avut un impact negativ de 3 puncte procentuale la nivelul vânzărilor din trimestrul al doilea, dar în termeni comparabili a înregistrat creștere față de același trimestru din 2014.

Retailerul deține 185 de magazine la nivel național,  dintre care 28 de hipermarketuri ”Carrefour”, 100 supermarketuri ”Market”, 43 magazine de proximitate ”Express”, 10 magazine de proximitate ”Contact”, patru magazine Supeco si un magazin online.

În 2014, Carrefour SA, compania prin care sunt administrate hipermarketurile și magazinul online, a înregistrat o creștere cu 6,3% a cifrei de afaceri, la 4,56 miliarde lei (1,03 miliarde euro), și un profit net de 119,2 milioane lei (27 milioane euro), în scădere cu 64%.

În același timp, Artima, care operează supermarketurile și magazinele de proximitate, a raportat un avans cu 8,5% al cifrei de afaceri, la 889,65 milioane lei (201,3 milioane euro), și și-a redus pierderile cu 38,2%, la 2,7 milioane lei (circa 625.000 euro).

Lansată anul trecut, cu  prima deschidere de magazin în luna august, rețeaua Supeco a avut afaceri de 7,3 milioane lei (1,75 milioane euro) și pierderi de 3,45 milioane lei (782.000 euro).

Astfel, cumulate, cele trei companii prin care activează grupul francez Carrefour în România au avut anul trecut afaceri de 5,45 miliarde lei (1,23 miliarde euro).

Liderul pieței de retail din România este rețeaua de hipermarketuri Kaufland, cu vânzări de 1,8 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
vânzări