Restaurantele KFC și Taco Bell urcă vânzările Sphera Franchise Group

Restaurantele KFC și Taco Bell urcă vânzările Sphera Franchise Group
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 feb 2020

Sphera Franchise Group S.A., cel mai mare grup din industria de food service din România, care deține companiile ce operează în sistem de franciză brand-urile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell, raportează vânzări consolidate de 954,7 milioane lei (circa 201 milioane euro) pentru întregul an 2019, reprezentând o creștere de 23,8% față de anul precedent, după un avans de 19% al vânzărilor în trimestrul patru, până la 260 de milioane lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Principalii factori ai acestei performanțe au fost creșterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, și creșterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia). Vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.

EXCLUSIV Gigantul canadian Celestica, unul dintre cei mai mari furnizori IT la nivel global, declanșează un val de concedieri în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Gigantul canadian Celestica, unul dintre cei mai mari furnizori IT la nivel global, declanșează un val de concedieri în România

Pentru întregul an 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susținute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creștere de 16,2% pentru KFC Moldova și o creștere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% față de aceeași perioadă a anului 2018.

Excluzând impactul IFRS16 și ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane RON în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019.

Pentru întregul an 2019, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane lei, în creștere cu 20,5% față de 2018, și un profit net de 64,2 milioane lei, în creștere cu 165%. În trimestrul patru, profitul de exploatarea în restaurante a avut un avans de 26% față de perioada similară din 2018, până la 36,1 milioane lei, în timp ce profitul net a ajuns la 26 milioane lei, comparativ cu o pierdere de 8,1 milioane lei în T4 2018.

Sphera Franchise Group, companie care îi are ca acționari majoritari pe oamenii de afaceri Nicolae Badea, Radu Dimofte și Lucian Vlad, a fost adusă la cota Bursei de Valori București în toamna anului 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
kfc
taco bell
sphera franchise group