Sondaj Ipsos pentru Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

Sondaj Ipsos pentru Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 mai 2018

Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet, reiese din analiza realizată de către Fashion Days, cu ajutorul Ipsos, în toamna anului trecut. Studiul prezintă motivațiile de achiziție ale consumatorilor și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie și explorare.

În același timp, atunci când selectează opțiunile de achiziție, cumpărătorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceștia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleași: pot face achiziții oricând și de oriunde s-ar afla și obțin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiționale, dar și financiare, grație promoțiilor exclusive din mediul online.

Retailerul electro-IT Altex va lansa o platformă de creditare digitală, dezvoltată cu TBI Credit CITEȘTE ȘI Retailerul electro-IT Altex va lansa o platformă de creditare digitală, dezvoltată cu TBI Credit

Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei și pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieșite din trend sau uzate și, respectiv, promoțiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, în relație cu principala motivație de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorință a consumatorului.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele preferate diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Topul celor mai achiziționate articole vestimentare este format din:

ONLINE

 

BRICK&MORTAR

Tricouri – 53%

Jeans – 81%

Încălțăminte sport – 51%

Lenjerie intimă, dresuri, șosete – 80%

Bluze – 50%

Tricouri – 78%

Încălțăminte casual – 48%

Încălțăminte casual – 75%

Totuși, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, compania s-a extins rapid și operează în prezent în România, Bulgaria și Ungaria. Din 2015, Fashion Days este parte a grupului eMAG.

viewscnt
Afla mai multe despre
fashion days
internet
haine