STUDIU Peste jumătate dintre români cumpără haine de cel puțin câteva ori pe lună. Sumele cheltuite au crescut

STUDIU Peste jumătate dintre români cumpără haine de cel puțin câteva ori pe lună. Sumele cheltuite au crescut
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 feb 2019

Pete jumătate (56%) dintre români își cumpără haine, încălțăminte sau accesorii vestimentare de cel puțin câteva ori pe lună, cu 7% mai mulți decât anul anterior, arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Și sumele cheltuite de aceștia pentru a fi la modă au crescut: 40% dintre consumatori plătesc peste 301 lei lunar pe articolele de fashion, cu 5% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Mallurile rămân locurile preferate pentru cumpărăturile de fashion (85% obișnuiesc să cumpere de la mall). Un plus de 3% îl au magazinele online, de unde se îmbracă 57% dintre români, dar și magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.

EXCLUSIV Producător român de telefoane mobile vine la Bursă și pune la bătaie până la un sfert din companie CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Producător român de telefoane mobile vine la Bursă și pune la bătaie până la un sfert din companie

În prima jumătate a anului 2018, 88% dintre români au vizitat magazine online de fashion, însă doar 65% dintre aceștia au și cumpărat ceva în aceeași perioadă de timp.

Cei mai mulți (69% dintre vizitatorii magazinelor online) folosesc magazinele virtuale pentru a se informa înainte de a lua o decizie de cumpărare.

Comparativ cu 2017, românii au devenit mult mai atenți la banii lor: 47% dintre cei ce accesează magazinele online de fashion doresc doar să compare prețuri, cu 13% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere offline, dar și cauza pentru care cei mai mulți returnează produsele vestimentare comandate online.

Principala reținere a celor care aleg să cumpere exclusiv din magazinele fizice este legată de neîncrederea că mărimile produselor prezentate în magazinele online li se vor potrivi în realitate. 57% dintre cei care vizitează magazinele online, dar cumpără offline se tem de acest lucru, cifră aflată în creștere cu 5% comparativ cu anul anterior.

Această temere este una întemeiată, din moment ce 50% dintre cumpărătorii online au returnat cel puțin o dată produsele comandate pe Internet, iar cauza a 83% dintre retururi este nepotrivirea mărimilor produselor (cu 5% mai mult decât anul anterior).

Studiul „Digital Fashion Consumer Trends" a fost realizat de agenția de market research MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.

viewscnt
Afla mai multe despre
haine
comert online