Startup-ul românesc Footprints demarează prima rundă de finanțare și țintește atragerea unei investiții de 500.000 de euro

Startup-ul românesc Footprints demarează prima rundă de finanțare și țintește atragerea unei investiții de 500.000 de euro

Dan Mărculescu, fondator și CEO Footprints For Retail

Profit.ro
Profit.ro
scris 6 oct 2022

Compania românească Footprints for Retail, ce operează o platformă de Retail Media, demarează prima rundă de finanțare și țintește atragerea unei investiții de 500.000 de euro, la o evaluare pre-money de 5 milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.

Videoconferința, programată pentru 13 octombrie, este organizată cu sprijinul Alpha Bank, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV

Compania a atras deja fonduri pentru investiții în valoare de 275.000 de euro, de la 8 investitori, și urmărește, în paralel, un parteneriat cu un fond de investiții activ pe piața de venture capital. Acționarii se așteaptă ca mixul investitori și fond de venture capital să asigure cea mai bună dezvoltare singurei companii de Retail Media din România.

Medima Health atrage finanțare de la un nou fond de investiții. Exit parțial pentru Morphosis CITEȘTE ȘI Medima Health atrage finanțare de la un nou fond de investiții. Exit parțial pentru Morphosis

Demararea acestei runde de finanțare are loc într-un moment de creștere semnificativă a pieței de Retail Media - o nouă formă de advertising care închide bucla dintre afișările media și tranzacțiile comerciale pentru a îmbunătăți targetarea, a oferi noi informații despre public și pentru a livra experiențe mai relevante și mai valoroase pentru consumatori. La nivel global, această piață este estimată să atingă la finalul lui 2022 venituri de 50 de miliarde de dolari, în creștere cu peste 30% față de anul trecut.

Nevoia de finanțare pentru dezvoltarea accelerată a Footprints for Retail și deschiderea primei runde vin într-un context în care marii retaileri sunt constrânși să identifice noi clienți potențiali, să îi întâmpine în cât mai multe locuri și să le cunoască nevoile și dorințele de achiziție ale acestora, concomitent cu anticiparea comportamentului de consum, în încercarea de a identifica noi surse de venit și de a crește marjele de profit.

„În acest context, în care brandurile cu prezență în retailul fizic și magazinele offline care comercializează produsele brandurilor au nevoie de un Return on Ad Spend mai bun, intervine Footprints, soluție unică pe piața din România, care le oferă retailerilor, în mai puțin de 3 luni, creșterea profiturilor pe metru pătrat de până la 3 ori, costuri de achiziție a clienților mai mici cu 25% și un Return on Ad Spend de până la 8 ori mai bun”, spune Dan Mărculescu, fondator și CEO Footprints For Retail.

Platforma și soluția Footprints au la bază experiența unei echipe de 15 angajați și este rezultatul a 5 ani de lucru și a unei investiții, până în prezent, de 2 milioane de euro.

În prezent, soluția Footprints este folosită de retaileri din România, Dubai, Serbia, Bulgaria și Spania. Finanțarea atrasă va permite extinderea în mai multe țări, obiectivul companiei fiind la ca la finalul anului viitor soluția dezvoltată să fie folosită și de retaileri din SUA, Canada, Marea Britanie,  Franța și Germania. Totodată, va permite și dezvoltarea platformei și a algoritmilor AI în direcția îmbunătățirii predicțiilor comportamentului de consum în retailul fizic.

Runda de finanțare este susținută de 8 investitori privați, printre care Sandu Băbășan, partener Robin Good și unul dintre cei mai recunoscuți antreprenori din online-ul românesc, cu o vastă experiență de business, rezultată din proiecte care au inovat industria comerțului digital, și Florin M. Pop, membru al grupului de investitori Transylvania Angels Network, și unul dintre cei mai activi investitori din România, cu investiții în peste 15 proiecte de startup, în diferite domenii.

viewscnt
Afla mai multe despre
footprints
investiții