Directorul TUI TravelCenter: Am pierdut bani din cauza problemelor pe care le-a avut Blue Air, dar nu am fost afectați de Soley Tour. Estimăm dublarea cifrei de afaceri în 2023. Cu cât se vor scumpi vacanțele

Directorul TUI TravelCenter: Am pierdut bani din cauza problemelor pe care le-a avut Blue Air, dar nu am fost afectați de Soley Tour. Estimăm dublarea cifrei de afaceri în 2023. Cu cât se vor scumpi vacanțele
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 28 sep 2022

TUI TravelCenter, franciza locală a grupului german TUI, care ieșise în 2019 de pe piața locală după ce Dragoș Anastasiu a vândut către Dertour lanțul de agenții de turism, își propune să ajungă la 20 de agenții deschise până la finalul anului 2023 și dublarea cifrei de afaceri, la circa 15 milioane de euro, de la 7-8 milioane de euro, cât estimează că va înregistra în acest an.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Într-o discuție anterioară cu Profit.ro, directorul general al TUI TravelCenter, Ștefan Joos, declara că atingerea țintei propuse la începutul anului, de 10 milioane de euro, depinde de evoluția războiului dintre Rusia și Ucraina, care ar putea da peste cap planurile agenției de turism.

Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special

Provocările actuale însă au modificat planurile inițiale ale companiei, Ștefan Joos estimând acum o cifră de afaceri de 7-8 milioane de euro pentru anul 2022.

„Ne propunem ca, până la finalul anului 2023, să ajungem la 20 de agenții și o cifră de afaceri de 15 milioane de euro. Prima deschidere va avea loc în maximum o lună, în București. Celelalte agenții vor fi în orașe-cheie pentru piața din România, precum Cluj, Timișoara, Ploiești. De asemenea, ne propunem ca în 2023 să dublăm și numărul de turiști care călătoresc prin intermediul nostru, la 20.000-25.000”, spune, pentru Profit.ro, Ștefan Joos, directorul general al TUI TravelCenter.

FOTO Ra-Ra Hotels deschide în Brașov hotelul Radisson Blu Aurum, primul hotel cu franciză internațională din centrul orașului CITEȘTE ȘI FOTO Ra-Ra Hotels deschide în Brașov hotelul Radisson Blu Aurum, primul hotel cu franciză internațională din centrul orașului

Planul TUI TravelCenter este de a ajunge la o rețea de 45 de agenții în următorii cinci ani, Bucureștiul urmând să concentreze cele mai multe dintre unități.

Cele mai mari provocări în 2022 pentru TUI TravelCenter nu au fost neapărat vânzarea sau service-ul către clienți, mai spune Ștefan Joos, ci au fost mai degrabă probleme generate de terți, care au făcut parte din pachetul de servicii turistice, precum companiile aeriene.

„În foarte multe situații au fost probleme cu handling-ul, personalul insuficient, pentru manipularea bagajelor, ceea ce a condus la întârzieri. Falimentul unor operatori de pe piață, situația de la Blue Air, iarăși sunt niște lucruri care au afectat în mod negativ piața. Sperăm ca astfel de situații să nu mai continue pe parcursul anului 2023, însă au constituit provocări pentru noi, pe de-o parte pentru că s-au pierdut bani, iar pe de altă parte pentru că au afectat într-un fel sau altul imaginea de travel în România.

Am pierdut anumite sume de bani pentru că am fost nevoiți să repatriem oameni în momentul în care Blue Air a sistat zborurile, a trebuit să reprogramăm anumiți clienți care au avut rezervări pe zborurile Blue Air, a trebuit, poate, să rambursăm sau să anulăm servicii asumându-ne costurile, tot din cauza Blue Air. Vorbim de pierderi de câteva zeci de mii de euro”, mai spune acesta.

ULTIMA ORĂ Compania Aeroporturi București va discuta suspendarea prestării de servicii către TAROM și inițierea de acțiuni judiciare, inclusiv, dacă este cazul, cu cerere de declanșare a insolvenței. UPDATE Mesajul CNAB CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Compania Aeroporturi București va discuta suspendarea prestării de servicii către TAROM și inițierea de acțiuni judiciare, inclusiv, dacă este cazul, cu cerere de declanșare a insolvenței. UPDATE Mesajul CNAB

Blue Air a oprit toate zborurile la 6 septembrie, mii de români fiind blocați pe aeroporturi din toată Europa. Compania aeriană a anunțat anterior că „își propune” să reia zborurile abia din 10 octombrie. Au fost afectați peste 50.000 de pasageri de aceste anulări.

Ștefan Joos mai afirmă că intrarea în incapacitate de plată a agenției de turism Soley Tour nu a afectat TUI TravelCenter, însă ar fi creat o imagine negativă asupra pieței de turism locală.

„Din fericire, nu am fost afectați de închiderea operațiunilor companiei Soley Tour”, afirmă acesta.

Prețurile la pachetele de vacanță au crescut cu 15-20% în 2022, trend care se va menține și în anul următor. Directorul general al TUI TravelCenter estimează o creștere a prețurilor la vacanțe chiar și cu până la 25% în 2023.

„Rămâne de văzut în ce fel va evolua prețul petrolului pe piață. Am văzut că în ultimele zile a mai scăzut. Dar nu cred că vor scădea și prețurile la vacanțe. Probabil spre 2024 vor stagna prețurile”, precizează acesta.

Reacție după cazul Blue Air: Agențiile de turism cer fond de garantare care să asigure vacanțele organizate, când sunt afectate de un colaborator CITEȘTE ȘI Reacție după cazul Blue Air: Agențiile de turism cer fond de garantare care să asigure vacanțele organizate, când sunt afectate de un colaborator

Ștefan Joos consideră și că statul ar putea să joace un rol mai activ în sprijinirea industriei de turism, dat fiind faptul că este primul cel mai afectat domeniu și ultimul care își revine.

„S-a vorbit de o a doua măsură HoReCa pentru pierderile din 2021 raportat la 2019. S-a renunțat din câte înțeleg la această măsură pentru moment, deși o consider poate interesantă și ar putea avea un impact, dar nu la fel de mare ca măsura prima măsură HoReCa. Vedem că se pregătesc alte măsuri de compensare a cheltuielilor pe care operatorii din turism le au în 2022 față de 2021 ca urmare a impactului războiului de la graniță. Rămâne să vedem în ce formulă ne propune Guvernul aceste compensații și dacă ele vor fi un ajutor real sau unul declarat”, mai spune directorul general.

El adaugă că, în afară de măsurile adoptate anul trecut, până acum Guvernul nu a făcut pași semnificativi în sprijinirea sectorului turismului, nici în ceea ce privește incoming-ul, nici outgoing-ul.

„Dacă ne uităm la Egipt cu cât și-a subvenționat turismul în 2020 2021 pentru a atrage turiști, la fel și Turcia, care a avut astfel de intervenții și programe, Spania, care sunt țări consacrate pentru turism și care au un raport important în PIB din această ramură. Noi întotdeauna vorbim despre lucrul ăsta, dar nu susținem cu absolut nimic. Primul lucru pe care l-am aprecia ar fi subvenționeze ceva și să existe un program coerent pentru cei care fac incoming în primul rând. Aici ar fi marele interes, să aducem turiști în România, să rămână banii în țară”, precizează Ștefan Joos.

ANAT: Turismul românesc are nevoie de un buget anual de promovare situat între 10 și 20 de milioane de euro CITEȘTE ȘI ANAT: Turismul românesc are nevoie de un buget anual de promovare situat între 10 și 20 de milioane de euro

Grupul TUI este lider mondial în industria turismului, cu peste 1.600 de agenții deschise la nivel internațional, cinci companii aeriene, care totalizează circa 150 de avioane, peste 400 de hoteluri și 16 linii de croazieră. Planurile grupului includ și extinderea rețelei de hoteluri, în Europa, Asia, Africa și Insulele Caraibe. 

TUI este listat pe bursa de la Frankfurt și de la Hanover, fiind inclus în indicele FTSE 250.

viewscnt
Afla mai multe despre
tui travelcentei
blue air
soley tour
grupul tui