Portul din Barcelona, cel mai aglomerat port de croaziere din Europa, își va reduce capacitatea de operare a terminalelor de pasageri până în 2030, în contextul în care autoritățile locale încearcă să limiteze creșterea masivă a numărului de turiști și să combată efectele turismului excesiv, transmite Reuters.
Primăria orașului și autoritatea portuară au convenit joi reducerea numărului de terminale de la șapte la cinci, ceea ce va duce la scăderea capacității maxime de pasageri de la 37.000 la 31.000 simultan, scrie News.ro.
Date oficiale arată că, în perioada ianuarie–mai 2025, numărul escalei navelor de croazieră în Barcelona a crescut cu 21%, iar numărul pasagerilor a urcat cu 20%, atingând 1,2 milioane – o accelerare semnificativă după o creștere de 20% în perioada 2018–2024.
”Pentru prima dată în istorie, se stabilesc limite pentru creșterea croazierelor în oraș”, a declarat primarul Jaume Collboni.
Edilul de stânga a precizat anterior că dorește un acord care să reducă numărul escalelor de o zi, pentru a evita supraaglomerarea obiectivelor turistice, precum bazilica Sagrada Familia.
Conform noului plan, trei terminale vor fi comasate într-unul singur, iar portul va da prioritate navelor care folosesc Barcelona ca port de plecare/sosire, încurajând astfel turiștii să rămână mai mult timp și să cheltuie mai mult în oraș.
Modernizarea portului va include și racordarea navelor la rețeaua locală de electricitate, pentru reducerea emisiilor. Conform reglementărilor UE privind reducerea emisiilor de carbon, până în 2030 porturile maritime trebuie să fie dotate cu infrastructură de alimentare de la uscat – un obiectiv la care multe porturi europene încă întârzie, potrivit unui studiu publicat recent.