Speriați de comportamentul taximetriștilor cu turiștii străini, hotelierii vor să le pună pe mașini etichete de bună purtare

Speriați de comportamentul taximetriștilor cu turiștii străini, hotelierii vor să le pună pe mașini etichete de bună purtare
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 31 mar 2016

Principala temă a reclamațiilor pe care le fac turiștii străini după ce se întorc din București se referă la comportamentul taximetriștilor, pe care îi acuză că le vorbesc urât, le măresc nejustificat tarifele și fumează în mașină. Din acest motiv, hotelierii vor ca taxiurile din Capitală să fie certificate și etichetate în funcție de cât de prietenoși sunt cu turiștii străini.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ultima sesizare de acest tip a fost trimisă de un turist american la Biroul de Promovare a României în SUA și Canada, care a redirecționat-o către Primăria Capitalei, unde nimeni nu a reacționat și nu s-a luat nicio decizie, spune Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR). El afirmă că nu e prima oară când cineva se plânge la primărie de comportamentul taximetriștilor cu turiștii străini, iar municipalitatea nu ia în seamă sesizările.

Ile spune că turiștii străini se plâng, de multe ori, că taximetriștii bucureșteni măresc nejustificat tarifele atunci când aceștia urcă în mașină, iar unii se poartă urât sau fumează. De multe ori, acești turiști ajung să scrie pe rețelele de socializare despre proasta impresie pe care le-au lăsat-o taximetriștii din Capitală. În București, afirmă președintele FIHR, principala problemă semnalată de turiștii străini este comportamentul taximetriștilor. "Noi, hotelierii, semnalăm problema asta frecvent, dar primăria nu a luat nicio măsură de-a lungul timpului. Indiferent cu cine am discutat de acolo, ne-au spus că problema nu e în mâna lor și ne-au plimbat de la un departament la altul”, a spus Călin Ile.

El a adăugat că hotelierii vor propune primăriei și companiilor de taximetre un sistem de calitate pentru taximetriști, astfel încât turiștii străini să știe în care mașini se pot urca în siguranță. “Am putea să le punem o etichetă cu «agreat de turiști» celor care au comportament adecvat. Ne gândim la tot felul de variante”, a arătat șeful federației hotelierilor.

Românii care merg în croaziere ieftine, spaima vaselor: pun \ CITEȘTE ȘI Românii care merg în croaziere ieftine, spaima vaselor: pun "cu lopata" în farfurie și cheltuiesc doar 7 euro pe săptămână

Din păcate, o zi petrecută în muzee, pe străzile care oferă un mix unic de stiluri arhitectonice, o seară încântătoare petrecută la Atheneul Român, la Operă, la Muzeul Național de Artă, la Crama Domnească, la Loft sau la Bamboo, pot fi cu ușurință ruinate de un șofer de taxi incorect, nepoliticos sau chiar agresiv, crede Simion Alb, directorul Biroului Național de Promovare a României în SUA și Canada. Municipalitatea, a continuat el, a rezolvat multe dintre aspectele care îi nemulțumeau pe mulți turiști sau îi inhibau pe cei interesați să viziteze Bucureștiul: câinii fără stăpân, străzile, zone publice și mijloacele de transport în comun deteriorate, iar recent a fost interzis fumatul în spații publice închise.

"Din păcate, șoferii de taxi incorecți, deși nu mulți la număr, continuă să aducă deservicii de imagine unui oraș primitor”, a spus Simion Alb. Anul trecut, singurele nemulțumiri și reclamații adresate Biroului de Turism America de Nord în legătură cu Bucureștiul s-au referit la fumatul în locuri publice, în special restaurante și taxiuri, și la șoferii de taxi care și-au înșelat clienții. Turiștii asiatici și americani au trimis cele mai multe reclamații, însă au venit sesizări și din Cipru, Grecia, Germania, Olanda și Spania.

Din păcate, a afirmat Alb, nici Primăria Capitalei și nici Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor, două dintre instituțiile care sunt autorizate și dispun de mijloace ca să reducă și, ideal, să elimine problema taximetriștilor care își înșală clienții nu au acordat importanță reclamațiilor primite. Turiștii nu sunt încurajați să semnaleze aspectele care le provoacă disconfort sau cazurile de abuz, ci dimpotrivă, sistemul de înregistrare și de investigare a reclamațiilor cu privire la serviciile de taxi este extrem de birocratic și de ineficient.

"Este păcat să permitem ca turiștii să sosească la București cu teama, cu convingerea că ar putea fi înșelați de taximetriști, iar cei care vor pierde, în primul rând, vor fi taximetriștii corecți”, a mai spus Simion Alb.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxi
hotelieri
plangere
turisti straini