Compania care administrează cele două aeroporturi de lângă București, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), a anunțat marți că extinde cu patru numărul posturilor de control al documentelor pe aeroportul Henri Coandă, în condițiile aglomerării punctului de trecere a frontierei.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În luna iunie, din cauza aglomerației tot mai mari, aeroportul le-a cerut pasagerilor să vină cu trei ore înainte de decolare. CNAB a anunțat marți că va deschide încă două ghișee cu patru posturi de control, scrie News.ro.
”Începând cu această săptămână, capacitatea de procesare a pasagerilor la intrarea în țară a fost extinsă cu încă 2 ghișee, respectiv 4 posturi de control al documentelor, pe fluxul de sosiri. Aceste posturi suplimentare, dedicate curselor charter, simplifică procesul de control, ceea ce diminuează timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor”, a declarat directorul general al CNAB, Bogdan Mîndrescu.
În prezent, pe fluxul de sosiri, pasagerii au la dispoziție 12 ghișee ale Poliției de Frontieră, cu 24 de posturi de control. Măsura a fost luată după ce, în iulie, compania a finalizat un proiect de optimizare a controlului de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, pe fluxul de plecări, a precizat Mîndrescu.
În cadrul acelui proiect, pentru optimizarea controlului de securitate al pasagerilor și bagajelor de mână, au fost amplasate paturi de role la toate liniile de control de securitate pe fluxul de plecări, potrivit companiei.
”De asemenea, au fost instalate sisteme de recuperare a tăvilor folosite pentru controlul bagajelor de mână, dar și stații de lucru pentru controlul secundar al acestor bagaje, al căror rol este de a permite controlul separat al bagajelor suspecte, evitând blocarea liniei de control până la verificarea acestora”, se arată în comunicat.
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a înregistrat în prima jumătate a acestui an 5,91 milioane de pasageri, în creștere cu circa 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, existând premisele depășirii pragului de 12 milioane de pasageri în întreg anul 2017.