Societatea Națională a Sării (Salrom), singurul producător de sare din România, a înregistrat o scădere de 1,5% a afacerilor anul trecut, până la 297,1 milioane lei, în principal din cauza scăderii vânzărilor de sare pe piața externă, aceasta fiind însă compensată parțial de avansul vânzărilor pe piața internă și a veniturilor din turism, a anunțat vineri compania.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Pentru anul 2017, compania își propune realizarea unei cifre de afaceri de 325,79 milioane lei, în creștere cu 9,66% față de 2016. Pentru profitul brut, compania are în plan o creștere cu 30,43% față de anul trecut. Potrivit rezultatelor financiare preliminare neauditate din primul trimestru al acestui an, venituri totale au fost de 116,6 milioane lei, iar profitul brut a fost de 45,6 milioane lei.
Numărul de turiști care au vizitat salinele Salrom a crescut anul trecut cu aproape 20% față de 2015, depășind pentru prima dată nivelul de 1,5 milioane, potrivit companiei, scrie News.ro.
”Cifra de afaceri realizată din activitatea de turism a crescut în anul 2016 comparativ cu anul precedent cu 19%, în principal datorită creșterii numărului de vizitatori în saline. Ponderea veniturilor din turism în cifra de afaceri a firmei înregistrează nivelul de 9,7%, cu circa 20% mai mare față de anul precedent”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI EY: Impozitul pe cifra de afaceri distrage de la subiectul real, taxa de solidaritate și impozitarea progresivă. Oamenii din spatele programului de guvernare nu ar promova un examen de consultant fiscalTotodată, în 2016, compania a înregistrat un profit net de 30,1 milioane lei, în creștere cu 90% față de anul anterior. În plus, datoriile companiei au scăzut cu 35%, până la 57,48 milioane lei.
Compania a anunțat o îmbunătățire a ratele de profitabilitate: marja profitului operațional (EBITDA) a avansat în anul 2016 la 23%, față de 16% în anul 2015, iar marja profitului net a crescut la peste 10%.
Totodată, propunerea de distribuire a profitului net aferent anului 2016 a fost aprobată de către Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) din 6 iulie 2017 pe următoarele destinatii: 4,3 milioane lei pentru acoperirea pierderii reportate din anii precedenti, 25,8 milioane lei pentru distribuirea de dividende și 2,87 milioane lei pentru participarea salariaților la profit.
”Producția totală de sare obținută a fost de 2,1 milioane de tone, iar producția de calcar realizată a fost de 1,1 milioane de tone, înregistrându-se o ușoară scădere la producția de sare și o creștere la cea de calcar. În 2016, s-au realizat investiții în valoare de 16,7 milioane de lei, din care cea mai mare parte o reprezintă utilajele pentru producție”, se arată în comunicat.
Ponderea cea mai mare în structura cifrei de afaceri realizată din vânzarea de produse de sare și nemetalifere o reprezintă veniturile din vânzarea sării geme pentru industria chimică, 28%, urmată de sarea gema pentru deszăpezire, 26%.