Alegerea ca președinte al Franței a lui Emmanuel Macron, un politician de orientare de centru favorabil mediului de afaceri, a determinat o schimbare a percepției investitorilor americani, mulți dintre aceștia intenționând să se extindă în această țară, potrivit unui sondaj de opinie citat de Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Peste jumătate dintre companiile americane care desfășoară activități în Franța iau în considerare să facă angajări, arată sondajul.
Cercetarea realizată în rândul a 156 de directori ai diviziilor franceze ale grupurilor americane, efectuată de Camera Americană pentru Comerț și Bain & Company, a arătat că 52% dintre aceștia intenționează să crească numărul de angajați din Franța în următorii 2-3 ani, comparativ cu numai 21% în urmă cu un an, scrie News.ro.
”Sondajul scoate în evidență existența unui efect Macron și semnalul foarte pozitiv dat companiilor de reformele noului președinte francez”, afirmă într-un comunicat Robert Vassoyan, directorul AmCham France, și șeful Bain, Marc-Andre Kamel.
De la venirea la putere a lui Macron în luna mai, după cinci ani de conducere socialistă, acesta a promulgat decrete care au reformat legislația muncii și a aprobat un proiect de buget care a redus impozitul pe profit și a eliminat o taxă pe avere, cu excepția activelor imobiliare.
Aproximativ 72% dintre respondenți, ai căror companii au circa 70.000 de angajați în Franța, au spus că au așteptări pozitive pentru mediul economic francez, comparativ cu 49% în 2016 și 27% în 2015.
Totuși, numai 9% au declarat că analizează transferarea unor activități din Marea Britanie în Franța, din cauza Brexit.