Chanel N°5 versus TGV - casa de modă se opune proiectului unui tren de mare viteză în sudul Franței

Chanel N°5 versus TGV - casa de modă se opune proiectului unui tren de mare viteză în sudul Franței
scris 2 dec 2016

Casa de modă Chanel a anunțat că va renunța la toate afacerile sale din Grasse, o regiune istorică din sudul Franței, unde compania deține mai multe proprietăți, dacă autoritățile locale vor permite construirea în acea zonă a unei linii ferate pentru un tren de mare viteză (TGV), deoarece acest proiect amenință să distrugă terenurile cu iasomie și trandafiri din care firma franceză realizează celebrul său parfum Chanel N°5, informează BBC.

Compania de căi ferate din Franța afirmă însă că rețeaua de transport feroviar de pe Riviera Franceză are nevoie ”cu disperare” de lucrări de modernizare, arată news.ro

Într-o scrisoare deschisă, casa de modă Chanel a anunțat însă că un astfel de proiect ar reprezenta un dezastru pentru ”activitățile sale artizanale” din jurul orașului Grasse.

Chanel a precizat că are nevoie de aproximativ 1.000 de flori de iasomie pentru a obține o sticlă de 30 de mililitri de parfum Chanel N°5.

Legendarul parfum a fost creat de Coco Chanel, după ce creatoarea de modă s-a întâlnit cu un parfumier local, Ernest Beaux, în Grasse, în timpul unei vacanțe de vară pe Coasta de Azur, în 1920.

Femeile cumpără un parfum o dată la trei luni și cheltuiesc în medie 250 lei CITEȘTE ȘI Femeile cumpără un parfum o dată la trei luni și cheltuiesc în medie 250 lei

Părți ale ciclului de producție aferent parfumurilor Chanel sunt localizate în regiune de mai multe decenii, iar Grasse, un oraș aflat în apropiere de Coasta de Azur, este adeseori supranumit ”capitala parfumului”.

Însă Compania Națională de Căi Ferate din Franța (SNCF), deținută de stat, spune că întreaga rețea feroviară din regiune are o nevoie ”disperată” de investiții și dorește să construiască în zonă o cale ferată pentru un tren de mare viteză (TGV).

Potrivit SNCF, ruta Marsilia - Nisa este cea mai congestionată din toată Franța, cu excepția rutelor din Regiunea Pariziană.

Noul proiect, ce are la bază un buget de 6,7 miliarde de euro, ar putea contribui la scăderea cu o oră a timpului necesar călătoriei între cele două orașe din sudul Franței.

Însă Chanel consideră că ”operațiunile de construire a unui viaduct și transportul cu regularitate aferent unor trenuri de mare viteză prin mijlocul acelor câmpuri cu flori” va forța casa de modă ”să nu își mai sprijine activitățile artizanale din acea regiune”.

Potrivit reprenzentaților casei de modă franceze, calitatea florilor din regiune este ”unică și excepțională” și acest element este ”indispensabil pentru realizarea parfumurilor Chanel”.

viewscnt
Afla mai multe despre
chanel
tgv
tren
parfum