Euro 7: Comisia Europeană va anunța schimbarea. Ultima generație de motoare cu combustie internă din UE

Euro 7: Comisia Europeană va anunța schimbarea. Ultima generație de motoare cu combustie internă din UE
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 9 nov 2022

Comisia Europeană va anunța joi noile norme privind emisiile poluante pentru ceea ce se prefigurează a fi ultima generație de motoare cu combustie de pe continent, potrivit unui document obținut de Bloomberg News.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special

Executivul UE este așteptat să prezinte viitorul standard de emisii Euro 7, ce va intra în vigoare în 2025, cu 10 ani înainte ca motoarele pe benzină și diesel să fie efectiv interzise în blocul comunitar, în baza acordului semnat de cele 27 de state membre luna trecută.

Noul cadru va înăspri restricțiile pentru poluanți, inclusiv pentru emisiile de monoxid de carbon și oxid de azot, conform documentului citat.

ULTIMA ORĂ Bloomberg confirmă - Enel analizează vânzarea unor active, inclusiv cele din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Bloomberg confirmă - Enel analizează vânzarea unor active, inclusiv cele din România

Adoptarea normelor a fost amânată de mai multe ori, pe fondul unor dispute privind conținutul acestora. Reprezentanții industriei auto, printre care Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, au declarat că înăsprirea reglementărilor reprezintă o povară inutilă pentru industrie și vor încetini tranziția sectorului către electrificare.

De celealtă parte, susținătorii regulilor susțin că unele dintre vehiculele care vor fi puse în vânzare între 2025 și 2035 vor fi vândute pe piața second-hand și vor circula pe șosele timp de zeci de ani, ceea ce înseamnă că reglementările stricte privind poluarea cu particule ar putea ajunge să salveze mii de vieți.

"Tranziția către o flotă de autoturisme/furgonete cu emisii zero se va întinde pe o perioadă de cel puțin două decenii, nu în ultimul rând având în vedere durata medie de viață a acestora, de peste 11 ani. Între timp, pentru a atinge obiectivele politice de mai sus, vehiculele cu motoare cu combustie internă care vor continua să fie introduse pe piață trebuie să fie cât mai curate posibil", se arată în document.

SUA le cere, discret, băncilor să păstreze legături cu unele firme rusești, în pofida opoziției Congresului american CITEȘTE ȘI SUA le cere, discret, băncilor să păstreze legături cu unele firme rusești, în pofida opoziției Congresului american

O decizie cu privire la Euro 7 ar veni după ce luna trecută blocul comunitar a ajuns la un acord istoric pentru a interzice în mod efectiv mașinile noi cu motoare cu combustie începând cu 2035, obligând, astfel, companiile să își revizuiască gamele de modele.

Mutarea prezintă însă riscuri pentru ocuparea forței de muncă și în ceea ce privește accesibilitatea vehiculelor, a declarat săptămâna trecută comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, lăsând să se înțeleagă că o amânare a implementării politicii ar putea fi posibilă în 2026.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
euro 7
norme euro 7
motoare combustie interna
interzicere motoare benzină
motoare electrice
norme poluare auto