Grecia mizează pe un sezon turistic consistent, pe fondul intenției companiilor aeriene de a introduce noi zboruri

Grecia mizează pe un sezon turistic consistent, pe fondul intenției companiilor aeriene de a introduce noi zboruri
scris 21 mar 2022

Grecia se pregătește pentru un sezon turistic apropiat de nivelul de dinaintea pandemiei în contextul în care companiile aeriene introduc noi zboruri, iar populația care vrea să călătorească ignoră inflația și alți factori descurajatori, transmite Bloomberg.

Cererea este rezistentă în Marea Britanie și Germania, cele mai mari piețe de vizitatori pentru Grecia, în timp ce țările nordice vor produce la rândul lor un trafic semnificativ, a declarat ministrul elen al Turismului, Vasilis Kikilias. Potrivit acestuia, companiile aeriene British Airways, Ryanair Holdings Plc, EasyJet Plc și Jet2 Plc vor să efectueze mai multe zboruri în acest an decât în 2019, iar Air France și subsidiara sa, Transavia, au anunțat o prezență solidă, scrie Agerpres.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

În plus, există și un influx de călători care vin de la distanțe mari, în condițiile în care cele trei mari companii aeriene americane aduc în fiecare săptămână aproximativ 3.000 de persoane din Atlanta, Chicago, Boston, New York, Philadelphia și Washington, iar o mare parte dintre aceștia se urcă pe navele de croazieră din Grecia.

Zborurile directe din Canada vor începe pe data de 2 aprilie, în timp ce numărul vizitatorilor din Australia ar urma să atingă un nivel-record, grație faptului că transportatorul aerian Qatar Airways vrea să opereze zboruri spre insulele grecești, precum Mykonos și Santorini.

"Are loc o adevărată întrecere între companiile aeriene pentru sloturi de aterizare pe aeroporturile grecești, atât în cazul insulelor, cât și pentru Atena", a spus Vasilis Kikilias.

După ce în 2020 pandemia de COVID-19 a paralizat călătoriile în întreaga lume, sectorul turismului din Grecia a cunoscut cel mai slab an din istorie, cu doar șapte milioane de vizitatori care au adus venituri de patru miliarde de euro. Această industrie, care este responsabilă pentru o cincime din Produsul Intern Brut al Greciei și un procent similar din locurile de muncă, a început să își revină anul trecut, astfel că veniturile au urcat la 10,5 miliarde de euro, cu mult sub recordul istoric din 2019, când veniturile din turism ale Greciei au depășit 18 miliarde de euro, aduse de cei 13 milioane de vizitatori.

În estimările publicate chiar înainte de invadarea Ucrainei de către Rusia, guvernul de la Atena a prognozat că, în 2022, veniturile din turism se vor apropia la 80% din nivelul-record atins în 2019.

Chiar dacă vânzarea de noi pachete turistice a stagnat imediat după invazia din Ucraina, nu au existat decât foarte puține anulări, altele decât cele din partea clienților ruși care reprezintă un număr mic de vizitatori, iar pentru perioada începând din aprilie, rezervările încep să ia avânt, susține Kikilias.

De asemenea, guvernul de la Atena speră că sezonul turistic 2022 îl va ajuta să facă progrese cu eforturile sale de creștere a sumelor cheltuite de către vizitatori, a adăugat ministrul elen al Turismului, după ce anul trecut cifra medie a crescut până la 600 de euro, de la 530 de euro.

"Strategia noastră nu mai pune accent pe numărul de vizitatori, ci pe trecerea la un produs turistic de o calitate mai mare care va aduce mai multe venituri", a subliniat oficialul. 

viewscnt
Afla mai multe despre
grecia
turism