Peștele congelat se acumulează în porturile chineze, riscând să perturbe lanțul mondial de aprovizionare cu alimente

Peștele congelat se acumulează în porturile chineze, riscând să perturbe lanțul mondial de aprovizionare cu alimente
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 ian 2021

Sute de containere de pește congelat sunt blocate în portul chinez Dalian pentru că autoritățile vor să testeze peștele de coronavirus înainte de a-i permite trecerea prin vamă, ceea ce riscă să afecteze livrările de alimente congelate atât în China cât și la nivel mondial, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit datelor comunicate de mai multe companii de shipping, cel puțin patru nave frigorifice așteaptă în apropiere de portul Dalian de aproape două luni, nouă nave portcontainer sunt la chei în port și cel puțin alte șase nave așteaptă să descarce în Marea Galbenă. În mod normal, containerele frigorifice călătoresc alături de mii de containere normale pe nave, atât timp cât există puncte de încărcare pentru a menține temperatura la un nivel scăzut.

Compania Atta Systems, fondată în România, deschide un birou în Singapore CITEȘTE ȘI Compania Atta Systems, fondată în România, deschide un birou în Singapore

Însă aglomerarea de containere de la Dalian a creat o criză de puncte de încărcare necesare pentru a menține containerele frigorifice la temperaturi reduse astfel că au apărut probleme și pentru alte alimente precum fructele. De asemenea, containerele frigorifice sunt redirecționate spre alte porturi din China, creând blocaje în Shanghai și Qingdao, scrie Agerpres.

"Dacă nu există puncte de încărcare în port pentru containere frigorifice, alimentele perisabile ar putea să fie afectate sau pierdute în întregime dacă nu vor putea fi redirecționate spre alte porturi", spune Josh Brazil, director de operațiuni la firma de consultanță Ocean Insights.

Ceea ce se întâmplă la Dalian seamănă cu întreruperile înregistrate la nivel mondial la debutul pandemiei. Atunci carantina a făcut ca porturile să fie închise iar navele să nu poată descărca marfa, ceea ce a provocat o criză de nave la nivel mondial cu efecte care s-au făcut resimțite timp de mai multe luni.

În plus, blocajele din porturi scot în evidență impactul politicii autorităților chineze, de a testa alimentele din străinătate pentru coronavirus, asupra lanțurilor globale de aprovizionare. China a decis să testeze carnea și fructele de mare importate de teamă că virusul Covid-19 se poate răspândi la oameni în pofida faptului că Organizația Mondială a Sănătății a informat că nu există dovezi referitoare la o transmitere a virusului prin alimente ambalate.

"China este probabil singura țară din lume care susține că virusul se poate răspândi prin alimente congelate. Acest lucru ar putea avea un impact asupra timpului de așteptare a containerelor în porturi", spune Ralph Leszczynski, director de cercetare la firma Banchero Costa & Co.

Grupul danez AP Moller-Maersk A/S, cea mai mare companie de shipping pentru container, a decis să nu mai facă rezervări pentru containere frigorifice la Dalian. Rivalul francez CMA CGM SA a decis să introducă suprataxe pentru navele care se îndreaptă spre Dalian și să redirecționeze containerele frigorifice unde este posibil. De asemenea compania de shipping MSC Group spune și ea că nu poate descărca containerele frigorifice la Dalian și a informat clienții că mărfurile lor vor fi trimise spre alte porturi unde vor trebui să aștepte până când vor putea să meargă mai departe, ceea ce înseamnă costuri suplimentare.

Problemele din China au un impact și asupra altor porturi până în SUA, unde companiile așteaptă containere frigorifice goale pentru a putea transporta produse congelate din China peste Pacific. Steve Kranig, director de logistică la firma IM-EX Global Inc. din statul Wisconsin, spune că a avut nevoie de șase săptămâni până când a putut să închirieze un container frigorific pentru a putea transporta produse congeleate din Qingdao (China) până în SUA. Lipsa de containere frigorifice a majorat costurile și multe stocuri de produse au fost epuizate.

viewscnt
Afla mai multe despre
peste congelat
china