Cel mai mare berar al lumii, compania Anheuser-Busch InBev (AB InBev), a abandonat planul de listare a diviziei sale din regiunea Asia-Pacific pe bursa de la Hong Kong, operațiune care urma să fie cea mai mare ofertă publică inițială din acest an. Producătorul de bere voia să atragă până la 9,8 miliarde de dolari americani prin această listare.
Compania a pus decizia pe se seama "condițiilor actuale din piață", potrivit Reuters.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Budweiser Brewing Company APAC, divizia ce urma a fi listată, reunește peste 50 de branduri de bere. Oferta publică, lansată la începutul lunii, includea 1,6 miliarde de acțiuni, la un preț cuprins în intervalul 40-47 de dolari din Hong Kong (5,13 - 6,02 dolari). Chiar dacă acțiunile ar fi vândute la cel mai mic preț specificat în prospect (situație în care compania ar fi atras 8,3 miliarde de dolari), IPO-ul ar fi fost cel mai mare din 2019, depășind listarea Uber la New York. La prețul cerut, Budweiser Breweing ar fi fost evaluată la circa 60 de miliarde de dolari.
Listarea urmărea să ajute Ab InBev să își reducă datoriile și să permită realizarea unor noi achiziții.
AB InBev, cu sediul la Leuven, în Belgia, este cel mai mare producător de bere, controlând aproximativ o treime din piața mondială a berii.
Gigantul, care are în portofoliu mărci precum Beck's sau Stella Artois, și-a consolidat poziția prin intermediul achizițiilor, acumulând datorii nete de circa 110 miliarde de dolari. În 2016, grupul belgian a cumpărat, într-o tranzacție gigant, compania SABMiller, al doilea jucător de pe piața berii la acel moment, pentru care a plătit peste 100 de miliarde de dolari.