Vânzările Grupului Bosch au scăzut cu 4,4% în anul fiscal 2020, la 71,6 miliarde de euro, față de anul anterior, iar câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Bosch va cheltui în acest an 700 de milioane de euro cu dezvoltarea soluțiilor de mobilitate electrice, inclusiv a celulelor de carburant, cu aproape 40 de procente mai mare decât cea de anul precedent. Grupul a reafirmat totodată următorul obiectiv, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de dioxid de carbon de-a lungul lanțului de aprovizionare, până în 2030.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
"În anul fiscal 2020, Grupul Bosch a obținut un rezultat pozitiv, în ciuda impactului crizei cauzate de coronavirus și a scăderii producției de autovehicule. De fapt, furnizorul de tehnologie și servicii a avut rezultate mai bune decât cele preconizate inițial. Conform cifrelor preliminare, câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Astfel, marja EBIT estimată se apropie de 2,5 procente. După ajustarea pentru cheltuielile de restructurare, valoarea EBIT estimată ajunge la 3,3 miliarde de euro - o marjă de aproximativ 4,5 procente", a anunțat grupul.
Vânzările totale ale Grupului Bosch s-au ridicat la suma de 71,6 miliarde de euro, o scădere de 4,4 procente față de anul anterior, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, scrie News.ro.
"În ciuda impactului pandemiei, am putut obține un rezultat pozitiv neașteptat”, a declarat Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.
Bosch consideră că mai ales AIoT - combinația dintre inteligența artificială (IA) și Internetul lucrurilor (IoT) - va crea oportunități de creștere pe piețe care valorează miliarde. „Ne dorim să devenim un lider în materie de AIoT”, a declarat Denner.
După ce vânzările Bosch s-au prăbușit în urma închiderii activității în primăvară, ce a afectat nenumărate țări și industrii, acestea au recuperat mult teren în a doua jumătate a anului 2020.
"Suntem foarte mulțumiți de modul în care activitatea a decurs, în general, în 2020, în ciuda crizei. Am luat rapid măsuri pentru a ne alinia costurile și cheltuielile de capital la scăderea vânzărilor - fără a neglija noile domenii de activitate promițătoare", a declarat Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineDrept urmare, Bosch a generat un flux de numerar disponibil de aproximativ 5 miliarde de euro, cel mai mare nivel din istoria companiei, asigurând astfel suficientă libertate financiară pentru companie pe perioada crizei. Cu o rată a cheltuielilor de capital de aproximativ 5 procente, Bosch a putut economisi aproximativ un miliard de euro în numerar, prin comparație cu anul anterior, arată grupul.
"În ciuda crizei, Bosch continuă să își concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, cu un accent sporit pe practicile comerciale sustenabile", spun reprezentanții grupului.
Compania arată că a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în toate cele 400 de locații ale sale din întreaga lume.
"Conform calculelor pregătite la nivel intern, Bosch a devenit prima întreprindere industrială cu prezență la nivel mondial care a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în primăvara anului 2020 - mai devreme, cu mai puține decalări și mai rentabil decât era planificat”, a afirmat Denner, explicând faptul că în prezent se desfășoară un audit independent.
De asemenea, a reafirmat și următorul obiectiv Bosch, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de dioxid de carbon de-a lungul lanțului de aprovizionare, până în 2030.
El a explicat că, în drumul către o mobilitate sustenabilă, compania a investit deja 5 miliarde de euro în sisteme de propulsie electrice. Iar în acest an Bosch va cheltui 700 de milioane de euro cu dezvoltarea soluțiilor de mobilitate electrice, inclusiv a celulelor de carburant. Această sumă este cu aproape 40 de procente mai mare decât cea de anul precedent.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istorică"În viitorul apropiat, electromobilitatea va deveni una dintre activitățile de bază ale Bosch. Țelul nostru este să devenim lider de piață în segmentul electromobilității pentru autovehicule pe bază de acumulatori și celule de carburant. Deja avem un portofoliu în materie de mobilitate electrică mai extins decât orice altă companie - de la biciclete electrice la camioane”, a declarat Denner.
Din anul 2018, Bosch a achiziționat 90 de proiecte de electrificare a sistemului de propulsie, dintre care numai cele 30 de anul trecut valorează 7,5 miliarde de euro. Peste 2,5 milioane de autovehicule din întreaga lume sunt în prezent prevăzute cu sisteme de propulsie electrice Bosch.
Conform declarațiilor lui Denner, schimbările structurale de la nivelul industriei și iminenta introducere a regulamentului Euro7 împing sectorul auto într-o etapă de tranziție solicitantă.
"Electromobilitatea este iminentă, iar Bosch s-a aflat la volanul acestei schimbări de ani de zile”, a afirmat acesta.
El a adăugat și că, pentru a păstra cât mai mulți angajați pe parcursul acestei transformări, este esențial pentru Bosch și pentru alte companii ca tranziția să fie lină.
"Autovehiculele electrice sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon dacă funcționează cu energie provenită din surse regenerabile, iar același lucru se poate spune și despre autovehiculele diesel sau pe benzină - atât timp cât funcționează cu carburanți sintetici. Nu ar trebui să permitem viitorului regulamentul Euro7 să rateze această șansă de a contracara încălzirea globală", a adăugat el.
Denner consideră că obiectivul ar trebui să fie sprijinirea industriei auto în tranziția către o mobilitate ecologică, simultan cu garantarea locurilor de muncă.
În ultimii ani, Bosch a trasat cerințele tehnice: o suită IoT conectează dispozitivele, senzorii și gateway-urile, iar o infrastructură pe bază de cloud prelucrează datele. Mai mult, platforma IA permite dezvoltarea rapidă a aplicațiilor care utilizează inteligență artificială.
"Următorul pas este transformarea expertizei tehnice în afaceri", a declarat Denner.
CITEȘTE ȘI Câți bani generează industria jocurilor de noroc la bugetul de statBosch deja a vândut aproximativ zece milioane de scule electrice, aparate electrocasnice și sisteme de încălzire cu funcții de conectivitate, iar numărul utilizatorilor activi este în creștere. Bazându-se pe experiența din domeniul inteligenței artificiale, compania a înființat Centrul Bosch pentru Inteligență Artificială, sau BCAI, la începutul anului 2017. La doar trei ani de la deschidere, investiția inițială a fost deja acoperită; contribuția BCAI la rezultat se apropie de 300 de milioane de euro. BCAI are în prezent aproximativ 270 de experți în IA, care lucrează la peste 180 de proiecte în domenii precum mobilitatea, producția, casele inteligente și agricultura.
Noua divizie pentru Soluții Informatice Integrate care numără aproximativ 17.000 de angajați va avea și ea un rol important în călătoria Bosch către statutul de companie AIoT.
"Noua divizie reunește noutățile în materie de hardware și software pentru noile arhitecturi ale componentelor electronice pentru industria auto", a afirmat Denner.
Doar în a doua jumătate a anului 2020, Bosch a obținut comenzi de computere auto în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Alte acorduri similare în valoare de miliarde vor urma în acest an.
Vânzările unităților operaționale Bosch au înregistrat scăderi ca urmare a pandemiei de coronavirus; singurul segment care a înregistrat creșteri a fost cel al bunurilor de consum. Sectorul de activitate pentru Soluții de Mobilitate, care a fost foarte afectat de închiderea unităților de producție din industria auto, a obținut venituri în sumă de 42,3 miliarde de euro. Cu toate acestea, în ciuda unei scăderi de 9,5 procente față de anul anterior, activitatea a crescut mai repede decât piața, unde producția auto s-a contractat cu 15 procente. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar rezultă o scădere de 8,1 procente.
Sectorul Bunurilor de consum a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 5,2 procente, atingând 18,6 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, această sumă ajunge la 8,2 procente.
Diviziile de aparate electrocasnice și scule electrice au urmat și ele tendințele stabilite de clienți, concentrându-se asupra mediului casnic. În ciuda unei redresări la nivel de comenzi începând din toamnă, sectorul Tehnologiei Industriale nu s-a putut delimita de vulnerabilitatea pieței pe termen lung. Vânzările totale au scăzut cu 16 procente față de anul anterior, atingând 5,1 miliarde de euro.
După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, rezultă o scădere a vânzărilor de 15 procente față de anul anterior. Sectorul Energiei și Tehnologiei de construcții a obținut vânzări în valoare de 5,4 miliarde de euro. În timp ce programele de subvenționare au ajutat sectorul sistemelor de încălzire, anularea nenumăratelor evenimente a afectat sectorul produselor tehnologice pentru conferințe și sonorizare. Vânzările au scăzut cu 3,4 procente, sau 2 procente, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăBosch a resimțit impactul prăbușirii vânzărilor din primăvară în toate regiunile: veniturile din vânzări în Europa au ajuns la 38 de miliarde de euro. Acest lucru reprezintă o scădere de 5,7 față de anul anterior, sau 4,6 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Vânzările din America de Nord au scăzut cu 14 procente, la 10,8 miliarde de euro, respectiv o scădere de 12 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,1 miliarde de euro. În termeni nominali, acest rezultat reprezintă o scădere de 21 de procente. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, scăderea ajunge la doar 2,5 procente. În Asia Pacific, vânzările au ajuns la 21,7 miliarde de euro, cu doar 1,4 procente mai puțin decât în anul anterior. Ajustările în funcție de cursul de schimb valutar ne arată, de fapt, o creștere a vânzărilor de numai 0,5 procente. Redresarea rapidă a pieței și evoluția pozitivă din China au avut un impact pozitiv. Vânzările din China le-au depășit pe cele din Germania, pentru prima dată în istoria Bosch.
La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch număra aproximativ 394.500 de angajați la nivel mondial. Bosch a înregistrat o ușoară creștere a numărului de angajați în unitățile de cercetare și dezvoltare, creștere realizată pentru impulsionarea unor investiții strategice esențiale.
Perspective pentru 2021
Bosch se așteaptă ca economia globală să își reia mersul încet în 2021. După o contractare de aproximativ 4,5 procente în ultimul an, Bosch anticipează o creștere de până la 4 procente pe parcursul acestui an.
"Criza nu s-a sfârșit", a declarat Asenkerschbaumer. În opinia sa, creșterea nu va fi împiedicată doar de rata de infectare în continuare ridicată și de restricțiile sociale și economice aferente. El a explicat că și schimbările de ordin politic, precum Brexit-ul, și concurența strategică dintre SUA și China, cu potențiale restricții comerciale, pot afecta dezvoltarea economică la nivel global.
"În ciuda tuturor acestor provocări, obiectivul nostru rămâne un nivel de creștere care depășește piețele din domeniile și regiunile importante pentru noi", a mai spus el.
Grupul Bosch este prezent pe piața din România de peste 25 de ani și numără peste 8.000 de angajați în cinci entități. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro în 2020. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluții inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, rețeaua globală de producție, inginerie și vânzări Bosch acoperă aproape toate țările din lume. În cele 126 locații din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajați în cercetare și dezvoltare, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.