România urcă din nou în clasamentul celor mai influente state

România urcă din nou în clasamentul celor mai influente state

Credit: rarrarorro, iStock

Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 29 feb 2024

România a urcat 6 poziții într-un clasament global al celor mai influente țări pe plan internațional, ajungând pe locul 58 în acest clasament, potrivit datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Deși poziția arată o îmbunătățire de la raportul anterior, în trecut, România s-a clasat și mai sus, intrând în 2022 în Top 50.

Raportul Global Soft Power Index, realizat de Brand Finance, clasează circa 120 de țări din perspectiva puterii “soft”, sau intangibile, definită ca “abilitatea unei națiuni de a influența comportamentul și preferințele diferiților actori din arena internațională prin atracție și persuasiune mai degrabă decât prin constrângere”.

FOTO Lagardère Travel Retail deschide primele sale magazine Duty Paid în România CITEȘTE ȘI FOTO Lagardère Travel Retail deschide primele sale magazine Duty Paid în România

Puterea soft a statelor este evaluată în funcție de criterii precum familiaritate, reputație, influență, business și comerț, guvernare, relații internaționale, cultură și tradiții, media și comunicații, educație și știință, oameni și valori.

Îmbunătățirea poziției României este susbliniată de un salt de 10 poziții pe pilonul Reputație, ajungând pe locul 57 la nivel global, și un salt de 22 de poziții pe pilonul Influență, până pe poziția 59 la nivel global.

"Creșterea în clasamentul Soft Power a României în acest an (reapropierea de cea mai bună poziție din 2022, când s-a clasat pe locul 50) este o dovadă a reputației sale îmbunătățite și a influenței în creștere pe scena globală. Ascensiunea se datorează îmbunătățirii în mai multe aspecte, în special poziția sa economică consolidată, exporturi culturale unice și vizibilitatea sporită în jurul eforturilor de sustenabilitate. Acești factori contribuie în mod colectiv la stimularea percepției asupra brandului de țară  al României, atât pe plan intern, cât și la nivel național și internațional", spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.
 
La nivel global, Statele Unite conduc clasamentul cu cel mai mare scor global din toate timpurile al indicelui Soft Power Index, de 78,8 puncte, o creștere de la 74,8 în 2023. De asemenea, SUA câștigă primul loc pentru Familiaritate și Influență, printre alte criterii-cheie. Cu toate acestea, provocările legate de securitatea internă în ceea ce privește violența armată și brutalitatea poliției, precum și implicarea în conflicte internaționale par să submineze unele dintre percepțiile brandului de țară, după cum reiese din scăderile continue ale punctajului în ceea ce privește "un loc minunat de vizitat", "bunele relații cu alte țări", "sigură și securizată" și "prietenoasă".
INTERVIU Ambasadorul Italiei la București: Comunitatea românilor contribuie cu până la 2% la PIB-ul Italiei. Unde vor să investească italienii și unde se caută locuri de muncă în Italia. Atracția din Capitală pentru turiștii italieni CITEȘTE ȘI INTERVIU Ambasadorul Italiei la București: Comunitatea românilor contribuie cu până la 2% la PIB-ul Italiei. Unde vor să investească italienii și unde se caută locuri de muncă în Italia. Atracția din Capitală pentru turiștii italieni

Regatul Unit a depășit un risc de soft power legat de instabilitatea temporară de la sfârșitul anului 2022, ca urmare a schimbărilor tumultoase în guvern și de trecerea în neființă a reginei Elisabeta a II-a. În acest an, Regatul Unit se situează pe locul 7 ca "economie puternică și stabilă", față de locul 12 anul trecut și urcă la categoria 'stabilă din punct de vedere politic și bine guvernată', până pe locul 12, de pe locul 16 de anul trecut.

Germania a coborât pe poziția a 5-a, după ce a obținut prima poziție, în 2021, și locul 3 atât în 2022, cât și în 2023. 
 
China înlocuiește Germania pe poziția a treia în clasamentul puterii soft, îmbunătățindu-și scorul general cu 6,2 puncte, de la 65,0 la 71,2, mai rapid decât orice alt brand național din indicele Soft Power.

Germania a coborât pe poziția a 5-a, după ce a obținut prima poziție, în 2021, și locul 3 atât în 2022, cât și în 2023. 

viewscnt
Afla mai multe despre
romania
brand finance
global soft power index
influenta romania
influenta state
china
germania
sua