Președintele american Joe Biden a acceptat varianta bipartizană a Senatului pentru un plan de investiții în valoare de 1.200 de miliarde de dolari, pentru modernizarea drumurilor, podurilor și stimularea economiei, acesta fiind un progres major al unuia dintre obiectivele sale majore de politică internă, transmite Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
”Avem un acord”, a declarat Biden reporterilor, flancat de senatori democrați și republicani care au scris propunerea referitoare la infrastructură după luni de zile de negocieri între Casa Albă și parlamentari, scrie News.ro
Cheltuielile noi de 579 de miliarde de dolari includ investiții majore în rețeaua electrică, servicii de internet broadband și transporturi feroviare de pasageri și de mărfuri.
Aceste nu conțin însă alte priorități majore ale președintelui Biden și ale democraților progresiști, cum ar fi cheltuieli noi pentru îngrijirea sănătății la domiciliu și îngrijirea copiilor, numite de Biden ca fiind ”infrastructura umană”.
Democrații care controlează Congresul cu o majoritate la limită intenționează să includă domeniile respective în alt pachet de cheltuieli pe care să îl aprobe în Senat fără sprijinul republicanilor.
”Această înțelegere înseamnă milioane de locuri de muncă bine plătite și mai puține poveri resimțite la masa din bucătărie ... Dar, de asemenea, semnalează pentru noi înșine și pentru lume că democrația americană poate oferi rezultate și, din acest motiv, reprezintă un pas important înainte pentru țara noastră ", a afirmat Biden mai târziu la Casa Albă.
Un membru al grupului bipartisan de 21 de senatori care a negociat acordul, republicanul Rob Portman, a declarat: ”Nu am obținut tot ce ne-am dorit, dar am ajuns la un compromis bun”.
El a spus că au angajamente atât din partea republicanilor, cât și a democraților de a duce planul ”peste linia de sosire”.
Liderul republican al Senatului, Mitch McConnell, care a fost informat despre acest plan joi, nu a spus reporterilor dacă va susține inițiativa.
CITEȘTE ȘI Înșelătorie istorică cu bitcoin: Doi frați din Africa de Sud au dispărut cu monede de circa 3,6 miliarde de dolariProiectul pe termen de opt ani conține 109 miliarde de dolari pentru drumuri, poduri și proiecte majore; 73 miliarde dolari pentru infrastructura electrică; 66 miliarde dolari pentru transportul feroviar de călători și de marfă 65 miliarde dolari pentru acces în bandă largă; 49 miliarde dolari pentru transportul public; și 25 de miliarde de dolari pentru aeroporturi, potrivit unei declarații de la Casa Albă.
Investițiile ar fi plătite prin mai mult de o duzină de mecanisme de finanțare, inclusiv venituri fiscale estimate de 100 de miliarde de dolari, dintr-o creștere a colectării de către Serviciul de Venituri Interne, bani neutilizați pentru ajutor COVID-19 și fonduri de asigurări pentru șomaj returnate de statele americane.
Membrii democrați și republicani ai grupului au arătat un optimism ridicat, zâmbind împreună la microfoane la Casa Albă.
Expresia ”săptămâna infrastructurii” a devenit o glumă la Washington, în cei patru ani de președinție ai lui Donald Trump, după ce acesta a promis că va face din această legislație un element central al mandatului său, dar nu a propus un plan pe care Congresul să îl ia în considerare, inclusiv mecanisme de finanțare pentru proiecte.
Înainte de reuniunea de la Casa Albă, Portman a declarat reporterilor de pla Capitol Hill că McConnell ”rămâne cu mintea deschisă și ascultă”. Portman a adăugat: „Nu a luat o decizie”.
McConnell nu a răspuns mai târziu la întrebările reporterilor despre poziția sa.
"Au făcut o mulțime de lucruri bune. Există un cadru bun acolo", a declarat senatorul John Thune, republicanul nr. 2 al camerei, care s-a întâlnit și cu McConnell. El a declarat reporterilor că liderii de partid vor aștepta răspunsul Casei Albe și vor discuta proiectul.
Liderul majorității democrate din Senat, Chuck Schumer, a declarat că sprijină schema acordului, dar dorește să vadă detaliile. El a menționat, de asemenea, că proiectul de lege de 1,2 trilioane de dolari axat pe infrastructura fizică nu va obține voturile democrate necesare pentru a fi aprobat fără un pachet de însoțire care să abordeze probleme sociale, inclusiv asistența medicală la domiciliu.
"Toate partidele înțeleg, nici nu vom obține suficiente voturi pentru a trece, cu excepția cazului în care avem suficiente voturi pentru a le trece pe amândouă", a spus Schumer la nivelul Senatului.
El a spus că Senatul va viza un vot asupra planului bipartisan luna viitoare.
Nancy Pelosi a spus că Camera Reprezentanților va vota asupra proiectului de lege bipartisan numai după ce Senatul va aproba și pachetul de cheltuieli suplimentare care urmează să fie trecut printr-un proces numit ”reconciliere”, care să le permită democraților să anuleze obiecțiile republicane. Asta ar putea însemna că bătălia pentru aceste cheltuieli masive s-ar putea extinde până în septembrie și nu numai.
Biden, care încearcă să alimenteze creșterea economică și să abordeze inegalitatea veniturilor după pandemia de coronavirus, a propus inițial cheltuieli de aproximativ 2.300 de miliarde de dolari. Republicanii s-au supărat asupra definiției sale a infrastructurii, care a inclus lupta împotriva schimbărilor climatice și acordarea de îngrijire copiilor și persoanelor în vârstă.
Casa Albă a redus ulterior oferta la aproximativ 1.700 de miliarde de dolari, într-o ofertă nereușită de a câștiga sprijinul republican necesar pentru succesul oricărui plan, de a obține cele 60 de voturi necesare pentru a obține majoritatea în Senatul de 100 de locuri, repartizate în mod egal.
Un punct major de blocaj a fost finanțarea investițiilor. Biden s-a angajat să nu crească impozitele pentru americanii care câștigă mai puțin de 400.000 de dolari pe an, în timp ce republicanii sunt hotărâți să protejeze impozitele pe profit scăzute din 2017.
Thune a spus că există întrebări dacă Biroul bugetar al Congresului va recunoaște unele dintre mecanismele de finanțare ca generatoare de economii.