Fondatorul Virgin Group, Richard Branson, a cerut oamenilor și guvernelor să limiteze viteza de conducere și să dea căldura mai încet, în încercarea de a reduce dependența de energia rusă și de a pune capăt războiului din Ucraina, transmite CNBC.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Antreprenorul miliardar a declarat pentru CNBC că mici sacrificii personale ar putea duce la reducerea cererii de energie rusească, la scăderea prețurilor și la atenuarea crizei costului vieții, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE România - pondere mult mai mare de public cu orientări populiste, comparativ cu statele europene"Este foarte important să scăpăm de dependența noastră de petrol, gaze și cărbune rusești și trebuie să facem asta imediat. Dacă putem reduce dependența Occidentului de combustibil, să zicem cu doar 10%, asta va elibera aproximativ trei miliarde de barili de combustibil. Va fi suficient pentru a ne asigura că țări precum Germania nu trebuie să mai importe”, a spus Branson pentru Rosanna Lockwood de la CNBC.
Rusia este o sursă majoră de energie pentru consumatorii din întreaga lume. Uniunea Europeană este deosebit de dependentă, importând 45% din gazul său din Rusia în 2021, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie. Cu toate acestea, invazia neprovocată de către Rusia a Ucrainei, la începutul acestui an, a pus sub semnul întrebării această dependență.
Pe măsură ce guvernele au încercat să-și reducă dependența de importurile rusești de energie – care sunt văzute ca finanțând cufărul de război al președintelui Vladimir Putin – prețurile au crescut, în condițiile în care oferta globală se luptă să atingă cererea.
Printre sugestiile lui Branson pentru reducerea consumului individual de energie au fost reducerea utilizării încălzirii centrale și a aerului condiționat de uz casnic cu 1% și reducerea vitezei de conducere cu 10%.
Guvernele ar putea, de exemplu, să reducă limita națională de viteză de la 70 de mile pe oră la 60 pentru anul următor, ”pentru a sprijini Ucraina”, a spus el.
”Cererea de combustibil va scădea dramatic și, prin urmare, prețul combustibilului va scădea dramatic și, prin urmare, costul vieții va scădea dramatic”, a spus el.
Între timp, întreprinderile pot găsi alte modalități de a limita consumul de energie, a spus Branson.
Companiile aeriene precum Virgin Atlantic – care au fost puternic afectate de creșterea costurilor energiei, deoarece încearcă să profite de o reluare a călătoriilor post-pandemie – ar putea reduce anumite rute neprofitabile, de exemplu.
”Dacă sunteți o companie aeriană, poate [tăiați] câteva rute care nu câștigă mulți bani”, a spus Branson. „[Dacă] ați răspândi măsurile în toate întreprinderile și în toată lumea, prețul petrolului ar scădea dramatic și nu ar trebui să continuăm să trimitem cecuri lui Putin”, a adăugat el.
Branson a spus că propunerile sale reprezintă punctele de vedere ale unui grup de lideri de afaceri, cunoscut sub numele de Echipa B.
Organizația nonprofit, fondată de Branson și Jochen Zeitz în 2012, încearcă să obțină ”responsabilitate în afaceri”, potrivit site-ului său web, și îi are printre membrii săi pe Marc Benioff și Arianna Huffington.
Comentariile urmează unei postări pe blog publicată mai devreme miercuri, în care Branson a avertizat țările occidentale că au trimis ”miliarde de dolari Rusiei pentru combustibili fosili”.
Unii observatori de piață au sugerat că o reducere rapidă a consumului de energie din Rusia ar duce la destabilizarea în continuare a prețurilor energiei, deja volatile. Branson, totuși, a sugerat că ar avea efectul opus, susținând prețurile, asistând în același timp țările în tranziția către surse de energie mai curate.
”Revoluția energiei curate are loc și se va întâmpla mult mai rapid decât dacă acest război nu s-ar întâmpla. Dar, între timp, putem beneficia de prețuri mai mici la petrol”, a spus el.
Virgin Atlantic a schițat anterior planuri de a obține emisii nete de carbon zero până în 2050.
Branson nu a oferit nicio actualizare a acestui program, miercuri. Branson s-a confruntat în trecut cu reacții negative din cauza angajamentului său de a combate schimbările climatice, din partea criticilor care spun că este prea concentrat pe industriile puternic dependente de energie, cum ar fi călătoriile în spațiu.
El a replicat că astfel de eforturi creează locuri de muncă și ”pot face spațiul accesibil cu o fracțiune din costul de mediu din trecut”.