Administrația Trump își extinde eforturile de a bloca utilizarea tehnologiei chineze în vehiculele avansate, respingând solicitările din partea Tesla pentru scutirea de tarife a unor componente esențiale pentru vehiculele electrice ale acesteia și o petiție asemănătoare a Uber pentru scutere electrice, relatează Reuters.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Biroul Reprezentantului pentru Comerț al SUA a respins solicitările de exceptare a computerului automobilului Model 3 și a ecranului central al acestuia, în scrisori trimise pe 29 mai, explicând că ambele sunt produse de importanță strategic, legate de programul ” Made in China 2025” sau de alte programe industriale, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Unde se angajează persoanele în vârstă de peste 45 de aniÎn luna mai, Reuters a relatat că Reprezentantul pentru Comerț a respins o solicitare separată a Tesla de exceptare a sistemului Autopilot de la tarife.
Separat, Reprezentantul pentru Comerț a respins pe 29 mai solicitarea Uber Technologies de scutire de la taxa de 25% a bicicletelor sale electrice fabricate în China, pe care clienții le închiriază prin intermediul aplicației sale. Uber a refuzat să comenteze.
Respingerea până în prezent a exceptării a peste 1.000 de produse, din cadrul unor importuri în valoare de 50 de miliarde de dolari, de la tarifele impuse anul trecut arată abordarea sistemică a administrației Trump pentru contracararea eforturilor Chinei de a dezvolta industrii de înaltă tehnologie. Washingtonul acuză că industria chineză s-a dezvoltat prin furt și prin transfer forțat de tehnologie.
Tesla a avertizat că tarifele majorate pentru computerul auto supranumit creierul autmobilului Model 3 provoacă ”daune economice Tesla, prin creșterea costurilor și impact asupra profitabilității”.
Tesla a mai cerut ca biroul să aprobe solicitarea furnizorului său SAS Automotive USA, constructorul ecranului central pentru model 3. Ecranul tactil de 17 inci (43 cm) include funcții de navigație, media, audio, controlul aerului condiționat, energia și toate funcțiile de control interior.
Strategia “Made in China 2025” a Beijingului se concentrează pe 10 industrii strategice avansate, între care vehicule cu noi surse de energie, cu care vrea să devină lider global.
Reuters a relatat anterior că autoritățile americane au respins pe 29 mai solicitări separate făcute de General Motors și Volvo Cars, deținută decompania chineză Geely, de scutire de tarifele de 25% a importurilor de SUV-uri din China.