Miniștrii de Externe ai Uniunii Europene au convenit că lanseze un plan global de infrastructură care să lege Europa de restul lumii, acesta fiind cel mai recent pas după acorduri încheiate cu India și Japonia și un angajament similar al celor mai bogate șapte democrații (G7), transmite Reuters.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Pe fondul suspiciunilor provocate de inițiativa ”O centură, un drum” a președintelui chinez Xi Jinping, pentru conectarea Europei de Asia prin intermediul infrastructurii, într-o încercare de creștere a influenței, UE a creat în mod oficial un parcurs pentru un plan ambițios de ”conectivitate”, începând din 2022.
CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial”Considerăm că China se folosește de mijloace economice și financiare pentru a-și mări influența peste tot în lume. Este inutil să ne plângem de acest lucru, trebuie să oferim alternative”, a declarat reporterilor ministrul german de Externe, Heiko Maas, la întâlnirea cu omologii său europeni de la Bruxelles, scrie News.ro.
"Este important ca Uniunea Europeană ... să se coordoneze foarte strâns cu Statele Unite", a spus el.
UE a semnat deja parteneriate cu Japonia și India pentru a coordona proiectele de transport, energie și digitale care leagă Europa și Asia.
Atât Tokyo cât și Delhi sunt îngrijorate de larghețea chineză, despre care oficialii spun că face ca țările mai sărace să fie dependente de Beijing, deoarece sunt forțate să își asume datorii atât de mari.
CITEȘTE ȘI Olanda - Premierul își cere scuze după o explozie a cazurilor de COVID-19. "Am comis o eroare..."Prin intermediul băncilor de dezvoltare, garanții de primă pierdere pentru companiile private și oferind know-how-ului guvernului occidental, G7, ai cărei lideri s-au întâlnit în Anglia în iunie, vrea să ofere, de asemenea, mai multă transparență în parteneriatele de infrastructură.
Muntenegru, stat membru al alianței militare NATO și aspirant la aderarea la UE, este cea mai proeminentă victimă a datoriilor către China, spun oficialii occidentali.
Muntenegru a împrumutat aproape 1 miliard de dolari de la China în 2014, pentru a finanța o porțiune de autostradă de 41 km, o sumă care riscă să falimenteze țara.
În prezent, Muntenegru negociază cu băncile occidentale pentru o operațiune swap sau refinanțarea datoriei, potrivit Reuters.
Strategia UE, denumită ”O Europă conectată la nivel global”, nu face nicio mențiune referitoare la China, iar ministrul de Externe luxemburghez Jean Asselborn a avertizat luni cu privire la transformarea Chinei într-un adversar, menționând că producătorii germani de automobile vând în fiecare an mai multe vehicule în China decât în Germania.
Dar un diplomat al UE implicat în elaborarea strategiei a spus că documentul de opt pagini are ”China imprimată peste tot”.
Din 2013, China a lansat proiecte de construcții în peste 60 de țări, căutând să creeze o rețea de legături terestre și maritime între Asia de Sud-Est, Asia Centrală, Orientul Mijlociu, Europa și Africa. Beijingul neagă orice intenție de a-și extinde puterea și a spus că coridorul de infrastructură se concentrează pe nevoile oamenilor obișnuiți.