Anchetă pe piața ouălor înainte de Paște: Concurența suspectează importanți furnizori de ouă că, inclusiv cu implicarea asociației, ar fi limitat livrările pentru a majora artificial prețurile

Anchetă pe piața ouălor înainte de Paște: Concurența suspectează importanți furnizori de ouă că, inclusiv cu implicarea asociației, ar fi limitat livrările pentru a majora artificial prețurile
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 mar 2018

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața producției și comercializării ouălor de consum din România, suspectând cei mai importanți furnizori de ouă că, inclusiv cu implicarea asociației din domeniu, ar fi limitat livrările de ouă de consum, cu scopul de a majora artificial prețurile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Investigația a fost declanșată ca urmare a analizei preliminare pe piața ouălor de consum inițiate de Consiliul Concurenței, la sesizarea Ministerului Agriculturii, pentru a cerceta cauzele creșterilor de preț înregistrate la sfârșitul anului trecut.

Conform inspectorilor, analiza pieței românești a ouălor, în contextul european actual, indică faptul că majorările de prețuri de la sfârșitul anului trecut ar putea fi explicate de anumiți factori conjuncturali, precum criza producției de ouă din anumite State Membre ale Uniunii Europene sau ciclicitatea producției. Cu toate acestea, însă, nu poate fi explicată amplitudinea creșterii prețurilor produselor autohtone: dacă în septembrie prețul ouălor în Romania era sub media UE (85,2%), în noiembrie, acesta a crescut, depășind media UE (104%).

Ministrul Agriculturii susține ideea stabilirii unei zile naționale a gastronomiei, propunere a unui deputat PSD CITEȘTE ȘI Ministrul Agriculturii susține ideea stabilirii unei zile naționale a gastronomiei, propunere a unui deputat PSD

În același timp, analiza Autorității a arătat că au existat creșteri importante ale prețurilor de achiziție de către comercianți, prețurile urcînd în medie cu 57% în luna noiembrie față de luna septembrie 2017. Prețurile de vânzare la raft au crescut, în medie, cu 49% în același interval.

În prezent, prețurile de vânzare pentru ouăle de consum au scăzut. Conform datelor Comisiei Europene, în România prețurile au scăzut cu 21,3% în luna ianuarie 2018 față de luna decembrie 2017.

În cadrul investigației, în perioada 6-22 martie, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile furnizorilor implicați și la asociația din care acestia fac parte, respectiv: Tonelli Holding SRL, Albert Distribution & Logistics SRL, Avicola Lumina SA, Aviputna SRL, Cortina Bioprod SRL, House Ana Tour SRL, Prod-Ovo Grup SA, Avi-Vest SRL și Uniunea Crescătorilor de Păsări din România.

Furnizorii vizați de investigație sunt furnizori importanți de ouă (producatori și/sau comercianți) care reprezintă aproximativ 45% din producția existentă de ouă din România, fiind furnizorii principalilor comercianți activi la nivel național, iar asociația din care aceștia fac parte este reprezentanta a circa 90% din crescătorii de păsări și producătorii de ouă de pe piața românească.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurentei
oua