ANSVSA impune noi măsuri pentru comerțul cu animale vii, după blocajul din Canalul Suez. Comercianții sunt nevoiți să mărească cantitățile de furaje și de apă cu minim 25% și să crească spațiul destinat animalelor cu 10-15%

ANSVSA impune noi măsuri pentru comerțul cu animale vii, după blocajul din Canalul Suez. Comercianții sunt nevoiți să mărească cantitățile de furaje și de apă cu minim 25% și să crească spațiul destinat animalelor cu 10-15%
scris 13 apr 2021

Toți operatorii economici care intenționează să desfășoare activități de comerț cu animale vii vor fi nevoiți să mărească cantitățile de furaje și de apă cu minim 25% și să crească spațiul destinat animalelor cu 10-15%, a anunțat Autoritatea Națională Sanitar- Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), care a mai spus că măsurile vin după situația de criză în care 11 nave cu animale au fost blocate pe Canalul Suez, iar procentul de mortalitate mediu a fost de 0,23%.

“Atenționăm toți operatorii economici care intenționează să desfășoare pe viitor activități de comerț cu animale vii, că ANSVSA a modificat procedurile în direcția intensificării verificărilor privind asigurarea suplimentării cantităților de furaje și apă cu minim 25 %”, se arată în comunicatul ANSVSA.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

În condițiile în care vor veni perioadele cu temperaturi ridicate, este necesar să se țină cont că la transportul rutier la temperaturi de peste 30 grade Celsius este obligatorie creșterea spațiului destinat animalelor cu 10%. În ceea ce privește transportul maritim, la o temperatură mai mare de 30 grade Celsius este obligatorie creșterea spațiului destinat animalelor cu 15%, scrie News.ro.

“În cazul în care se transportă animale cu coarne, spațiul alocat pe cap de animal trebuie să crească cu 7% pentru a preveni rănirea animalelor la contactul cu celelalte animale aflate în boxă. Animalele cu coarne se transportă în boxe separate față de cele fără coarne”, se mai arată în comunicat.

EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București

ANSVSA a mai anunțat că pe data de 12 aprilie, odată cu finalizarea centralizării datelor primite de la comandanții celor 11 nave cu animale din România, destinate exportului, activitatea celulei de criză constituită la nivelul instituției pentru gestionarea situației generată în data de 24 martie de blocarea temporară a Canalului Suez, și-a încheiat activitatea.

“Concluziile rezultate în urma analizării tuturor informațiilor primite arată că: durata călătoriei a fost cuprinsă între 10 și 15 zile, cantitatea de apă și furaje asigurată a fost suficientă, starea de sănătate a animalelor a fost bună, procentul de mortalitate mediu înregistrat fiind de 0,23%”, potrivit ANSVSA.

Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I) CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)

ANSVSA informează că, odată cu ridicarea restricțiilor, se pot relua activitățile de export de animale către țările din zona Golfului Persic, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport.

Pe data de 24 martie, nava Ever Given cu o lungime de 400 de metri și de peste 220.000 de tone, care venea din Asia și se ducea la Rotterdam, s-a oprit de-a curmezișul canalului după ce a fost lovită de o rafală de vânt, în momentul în care intra în partea de sud a Canalului Suez, potrivit site-ului Vesselfinder.

Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I) CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)

La nivelul ANSVSA a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situația generată de blocarea temporară Canalului Suez și a circulației navelor de transport pentru animale, iar 11 nave din România cu peste 130.000 de oi au fost blocate în zonă.

viewscnt
Afla mai multe despre
ansvsa
animale vii
canalul suez