Eisberg România: Vânzările de salate ambalate au crescut. Ce preferă românii, pe regiuni. "Dacă piața din Romania ar fi o planetă, nu ar fi în aceeași galaxie cu cea din Elveția".

Eisberg România: Vânzările de salate ambalate au crescut. Ce preferă românii, pe regiuni. "Dacă piața din Romania ar fi o planetă, nu ar fi în aceeași galaxie cu cea din Elveția".
scris 26 feb 2018

Vânzările de salate ambalate ale producătorului Eisberg România au crescut cu peste 15% în 2017, iar avansul s-a consemnat pe toate segmentele de distribuție, respectiv atât în unitățile retail, cât și în restaurante. Totuși, în termeni de volum al consumului, România este încă departe de cifrele din Europa Occidentală. "Dacă piața din Romania ar fi o planetă, nu ar fi în aceeași galaxie cu cea din Elveția", spune directorul de vânzări al companiei, Nicoleta Scarlat, într-o discuție cu Profit.ro.

La nivel național, ponderea segmentului "ready to eat" în totalul pieței de salate a depășit 30%, de la sub 10% în 2010, însă, raportat la piața mare a legumelor, salatele în general dețin o cotă încă neglijabilă, de cel mult 3%.

"Dacă nu ești pasionat de gătit, dar îți place să mănânci divers, sănătos și gustos, salata este îndeajuns de versatilă încât să îți ofere toate acestea. Convenabilitatea acestor produse câștigă teren în toate segmentele de vânzare, indiferent că vorbim de raftul unui magazin sau de masa unui restaurant. Tendințele sunt clare: se vrea mai bine, mai curat, mai sănătos, mai ușor de preparat. Avem, așadar, toată încrederea că vom avea de muncă multă vreme de acum înainte. Creșterea vânzărilor a fost double-digit de la an la an", explică Scarlat.

Li Shufu, proprietarul companiei chineze Geely, a cumpărat un pachet de 10% la Daimler și a devenit cel mai mare acționar al companiei germane CITEȘTE ȘI Li Shufu, proprietarul companiei chineze Geely, a cumpărat un pachet de 10% la Daimler și a devenit cel mai mare acționar al companiei germane

Eisberg România, parte a grupului elvețian Bell Food, cu vânzări anuale de peste 3,5 miliarde franci elvețieni, a fost înființată în 1995 și deține o fabrică în Pantelimon, Ilfov. Potrivit ultimelor date publice disponibile, compania și-a dublat profitul în 2016, la aproape 3 milioane lei, iar cifra de afaceri a crescut cu 28%, la 35,7 milioane lei. Eisberg este furnizor al lanțurilor de restaurante McDonalds și City Grill.

În materie de salate ambalate, preferințele consumatorilor români diferă în funcție de regiune.

Nicoleta Scarlat, director de vânzări al Eisberg România

Nicoleta Scarlat, director de vânzări al Eisberg România

Majaros, Telekom România: Rămânem agresivi în zona comercială CITEȘTE ȘI Majaros, Telekom România: Rămânem agresivi în zona comercială

"Depinde despre ce zonă a țării vorbim. Moldova vine cu influență mediteraneeană și are un consum mai crescut de rucola și radicchio – salate populare în Italia și Spania. Vestul țării pare să prefere salata iceberg, ori mixuri de salată cu morcov – legume, impropriu spus, mai grele. Bucureștenii sunt mai sofisticați și eclectici, asta și datorită unei puteri de cumpărare peste media din restul țării", spune aceasta.

Pe de altă parte, în termeni de volum al consumului de salate ambalate, România este încă departe de cifrele din Europa Occidentală.

"Ca să facem o glumă, dacă piața din Romania ar fi o planetă, nu ar fi în aceeași galaxie cu piața din Elveția. Sau Austria, sau Germania. Partea bună este că românii învață repede", punctează șeful pe vânzări al Eisberg România.

viewscnt
Afla mai multe despre
eisberg
eisberg romania
salate ambalate
nicoleta scarlat
bell food
salate