Rodbun relansează doi hibrizi de porumb creați la începutul anilor ’90 de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă

Rodbun relansează doi hibrizi de porumb creați la începutul anilor ’90 de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 ian 2019

Doi hibrizi de porumb creați de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă (INCDA) Fundulea în anii 1990 și 1993, „F376” și „Olt”, vor fi relansați și cultivați pe o suprafață totală de 2000 de hectare de grupul de agribusiness Rodbun, în parteneriat cu INCDA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Grupul Rodbun, controlat de antreprenorii români Daniel Muntean și Alexandru Iancu, va gestiona formele parentale ale celor doi hibrizi și îi va produce la nivel național, pe o suprafață totală de 2000 de hectare.

„Piața pentru cei doi hibrizi este în scădere, iar demersul nostru și al partenerilor de la Fundulea este destinat stopării acestui declin. Vorbim de două mărci 100% românești, care au o calitate certă, probată în ani mulți de cultură. Noi vindem acești hibrizi de mult timp, acoperim aproape o jumătate din cota lor de piață”, a afirmat Octavian Petrescu, directorul comercial al Rodbun.

Până în prezent, INCDA Fundulea a dezvoltat 28 de hibrizi de porumb, însă nu pentru toți se produce, deocamdată, sămânță de cultură. „Ne-am bucura dacă promovarea tuturor hibrizilor de la Fundulea ar face obiectul atenției fermierilor, pentru că acolo se produce bine și de calitate”, afirmă directorul comercial al Rodbun.

„Suntem convinși că hibrizii și soiurile românești au o calitate comparabilă și, uneori, chiar superioară celor vândute de multinaționale. Diferă doar marketingul. Pentru a impune pe piață o marcă românească trebuie să învingem un marketing abil și agresiv. Or, Rodbun are capacitatea de a asigura continuitatea acestor hibrizi și o cotă de piață decentă, pentru că avem acoperire națională, putem vinde în fiecare sat”, susține Octavian Petrescu.

În acest sens, compania Rodbun le propune tuturor fermierilor care au cultivat și cultivă „F376” și „Olt” la standardele de calitate cerute de piață o colaborare, atât pe partea de producție, cât și de comercializare, colaborare menită să promoveze aceste două mărci importante ale geneticii românești.

Rodbun, jucător autohton din agribusiness cu acoperire națională și cu operațiuni multiple la nivel de grup, respectiv ferme, producție, genetică, distribuție, logistică și transport, retail prin rețeaua de fitofarmacii, toate operațiunile fiind integrate, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 350 de milioane de lei, cu un număr de 500 de angajați. În prezent, Rodbun lucrează peste 10.000 de hectare de teren arabil, în 10 ferme, situate în principalele zone agricole ale țării.

viewscnt
Afla mai multe despre
agricultura
rodbun
hibrizi
porumb