Amazon și Apple - cele mai valoroase branduri din lume. Mărcile din China le-au depășit pe cele europene

Amazon și Apple - cele mai valoroase branduri din lume. Mărcile din China le-au depășit pe cele europene
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iun 2021

Amazon și Apple sunt în 2021 cele mai valoroase branduri din lume dar mărcile din China ocupă poziții din ce în ce mai ridicate în top, depășindu-le pe cele europene, conform clasamentului realizat de firma de consultanță Kantar, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Amazon, companie înființată în 1994 de Jeff Bezos, rămâne cel mai valoros brand global, cu o valoare estimată la 684 miliarde de dolari, fiind urmată de Apple, înființată în 1976, cu 612 miliarde de dolari, și Google, cu 458 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

România semnează un acord pentru a aduce mai mulți muncitori filipinezi CITEȘTE ȘI România semnează un acord pentru a aduce mai mulți muncitori filipinezi

Pe locul cinci se află gigantul chinez de social media Tencent, iar pe locul șapte este Alibaba, echivalentul chinez al Amazon, scrie Agerpres.

"Brandurile din China înregistrează progrese semnificative deoarece din ce în ce mai multe companii sunt interesate să se dezvolte din punct de vedere tehnologic și să-și demonstreze capacitățile de a se alinia tendințelor majore de pe piața chineză și globală", a apreciat Graham Staplehurst, director în cadrul Kantar.

Cinci branduri și-au dublat valoarea: giganții chinezi din domeniul comerțului electronic Pinduoduo și Meituan, producătorul de lichior Moutai, TikTok și Tesla.

Tesla, înființată în 2003, a fost brandul cu cea mai rapidă creștere și cel mai valoros din sectorul auto, valoarea sa a crescut în ritm anual cu 275%, la 42,6 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Principalele branduri din China și-au consolidat dominația asupra celor din Europa: 14% dintre principalele 100 de branduri sunt din China, în creștere față de 11% în urmă cu un deceniu, în timp ce pentru brandurile europene procentul este de 8%, în scădere de la 20% în urmă cu un deceniu.

VIDEO Zbor inaugural al taxiului zburător al Volocopter, care vrea să furnizeze servicii la Jocurile Olimpice din Paris din 2024 CITEȘTE ȘI VIDEO Zbor inaugural al taxiului zburător al Volocopter, care vrea să furnizeze servicii la Jocurile Olimpice din Paris din 2024

Principalele branduri din Europa sunt grupul francez Louis Vuitton (locul 21) și firma germană de software SAP (locul 26). Singurul brand britanic de pe listă este Vodafone (locul 60).

Dominante sunt brandurile din SUA, în condițiile în care 74% dintre principalele 100 de branduri sunt din această țară.

Conform datelor Kantar, valoarea totală a principalelor 100 de branduri globale este de 7.100 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
apple