ArcelorMittal Galați livrează oțel pentru o navă de cercetare antarctică de ultimă generație

ArcelorMittal Galați livrează oțel pentru o navă de cercetare antarctică de ultimă generație
Profit.ro
Profit.ro
scris 11 ian 2018

Combinatul ArcelorMittal Galați furnizează oțel pentru construirea, la Șantierul Naval Damen din Galați, a unui vas de cercetare antarctic de aprovizionare care are capabilități de spărgător de gheață, nava fiind solicitată de Guvernul australian. Livrarea este programată în aprilie 2020.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit unui comunicat al ArcelorMittal, vasul de cercetare antarctic de aprovizionare și care are capabilități de spărgător de gheață va extinde explorarea în mările de sud și Antarctica, fiind solicitat de Guvernul australian. În prezent,  nava, care va avea o lungime de 165 de metri, este construită de Șantierul Naval Damen din Galați, scrie News.ro.

"Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar și capacitatea echipei locale de a se transforma și a se adapta la cerințele speciale ale clienților noștri", a declarat Bruno Ribo, directorulul general al ArcelorMittal Galați.

Star Taxi declanșează războiul cu Primăria Capitalei: a mers la judecători cerând blocarea actului care scoate aplicațiile de taxi în afara legii CITEȘTE ȘI Star Taxi declanșează războiul cu Primăria Capitalei: a mers la judecători cerând blocarea actului care scoate aplicațiile de taxi în afara legii

Astfel, combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 și EH36, iar oțelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistență (până la 620 Mega Pascali) și au un conținut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face față provocărilor apelor polare.

Proiectat pentru a face atât de cercetare, cât și aprovizionare în apele antarctice, vasul va putea sparge gheața groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri și va aproviziona stațiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament și personal. Nava va avea laboratoare științifice și birouri pe o suprafață de 500 de metri pătrați.

"Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare – o treime dintre ele trebuiau să fie subțiri și late, cu grosimi de 6 - 8 milimetri și lățimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subțiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură", mai arată ArcelorMittal Galați.

Pentru a recunoaște în mod formal începerea construcției navei, la ceremonia oficială, conform tradiției, mai multe monede au fost au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european ajuns în Tasmania. Acolo se află Divizia Antarctică a Australiei și tot acolo, în Hobart, va fi și portul navei.  Livrarea navei către Guvernul australian este programată pentru aprilie 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
arcelormittal
nava
otel