ACEA despre interzicerea motoarelor diesel și pe benzină: „Nu este o cale rațională”. Reacția industriei auto din Europa, la planul climatic al Comisiei Europene

ACEA despre interzicerea motoarelor diesel și pe benzină: „Nu este o cale rațională”. Reacția industriei auto din Europa, la planul climatic al Comisiei Europene
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 iul 2021

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a transmis o reacție la cald după anunțul făcut de Comisia Europeană privind planul Green Deal „Fit to 55”, prin care mașinile cu combustie vor fi, practic, interzise din 2035. „Interzicerea unei singure tehnologii nu este o cale rațională”, spune ACEA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Constructorii de automobile sunt deciși să aducă emisiile la zero”, se arată în reacția transmisă de ACEA la scurt timp după prezentarea planului „Fit to 55” din cadrul planului de reducere a emisiilor de CO2 din Uniunea Europeană. „ACEA este nerăbdătoare să studieze toate detaliile ale propunerii abia prezentate de Comisia Europeană”, mai spun reprezentanții industriei auto, care precizează că planul „mamut” „Fit to 55” are o importanță crucială pentru sectorul auto și pentru milioane de angajați din industrie.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

„Toți membrii ACEA susțin țintele de neutralitate climatică pentru 2050 și investesc miliarde de euro în tehnologii inovative și sustenabile. Cu toate acestea, interzicerea unei singure tehnologii nu este o cale rațională pentru a merge mai departe în acest stadiu, în special când Europa încă se chinuie să găsească cele mai potrivite condiții de funcționare pentru vehiculele cu propulsie alternativă”

Președintele ACEA, Oliver Zipse, CEO al BMW Group, spune că „țintele ambițioase climatice au nevoie de angajamente din partea tuturor părților implicate”. „Comisia Europeană a făcut să fie foarte clar de înțeles că Green Deal nu poate avea succes fără ținte obligatorii pentru creșterea infrastructurii de încărcare și alimentare în toate statele membre”.

„Va fi esențial să încărcăm milioanele de vehicule electrice pe care constructorii europeni de automobile le vor aduce pe piață în anii ce vin și să livrăm o reducere fără precedent a emisiilor de CO2 în sectorul transportului”, a mai spus Zipse.

Comisia Europeană a cerut oficial oprirea vânzărilor de mașini cu benzină și diesel, în 2035 CITEȘTE ȘI Comisia Europeană a cerut oficial oprirea vânzărilor de mașini cu benzină și diesel, în 2035

ACEA mai transmite că atingerea țintelor de reducere a emisiilor cu 55% (raportat la 2021) va fi o provocare atât pentru construirea unei rețele de încărcare, cât și pentru transformarea structurală a lanțului de producție din industria auto, pentru a minimiza impactul asupra economiei și joburilor.

Șeful ACEA este de părere că planul CE impune o creștere masivă a cererii pe piața de vehicule electrice, într-un timp foarte scurt. În acest context, el consideră că țintele nu sunt viabile dacă nu vor exista eforturi semnificativ crescute din partea tuturor celor implicați.

„Nu motorul cu ardere internă afectează mediul, ci combustibilii fosili. Fără disponibilitatea unor combustibili regenerabili, o reducere de 100% în 2035 va fi efectiv o interzicere a motoarelor cu combustie internă.

„Cerem de urgență tuturor instituțiilor UE să se concentreze pe inovație în locul obligării sau interzicerii unei tehnologii specifice”, mai subliniază Zipse.

ACEA mai remarcă faptul că planul CE include ținte și pentru infrastructura de încărcare, dar aceste ținte sunt departe de cerințele reale, cu o îngrijorătoare referință la „numai” 3,5 milioane de puncte de încărcare până în 2030. Potrivit unor calcule recente ale Comisiei, o descreștere a emisiilor de 50% ar impune 6 milioane de puncte de încărcare publice.

În final, reprezentanții ACEA mai precizează că că așteaptă negocierile cu Parlamentul European și statele membre, pentru „a păstra mobilitatea accesibilă pentru toți europenii și pentru a păstra locurile de muncă pentru angajații din industria auto”.

 „Politicienii au o șansă istorică de a face acest lucru corect” spune și directorul general ACEA, Eric-Mark Huitema.

viewscnt
Afla mai multe despre
interzicere motoare cu combustie
ue oprire motoare benzina