Acțiunile producătorilor asiatici de automobile și componente au scăzut puternic după anunțul lui Trump privind taxarea importurilor din Mexic

Acțiunile producătorilor asiatici de automobile și componente au scăzut puternic după anunțul lui Trump privind taxarea importurilor din Mexic
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 mai 2019

Acțiunile marilor producători asiatici de automobile și componente au scăzut puternic vineri, după avertismentul președintelui american Donald Trump referitor la impunerea de tarife pentru toate importurile din Mexic, începând de luna viitoare, din cauza imigranților, măsură care ar putea răsturna modelul de afaceri al producătorilor globali din ultimele decenii, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Reacționând din cauza creșterii imigrației ilegale de la granița sudică a Statelor Unite, Trump a spus că va aplica bunurilor provenite din Mexic un tarif de 5%, care va crește lunar și va ajunge la 25% la 1 octombrie, dacă Mexicul nu va lua măsuri imediate, scrie News.ro.

Linia turistică Bucharest City Tour își reia traseul. Vor fi patru autobuze double-decker CITEȘTE ȘI Linia turistică Bucharest City Tour își reia traseul. Vor fi patru autobuze double-decker

Măsura ar putea afecta un număr de companii globale, inclusiv firme americane și asiatice, industria auto fiind în mod special vulnerabilă. Timp de ani de zile producătorii auto au fabricat vehicule în Mexic, profitând de forța de muncă ieftină, acordurile comerciale și proximitatea cu Statele Unite, a doua cea mai mare piață auto din lume după China.

Este probabil ca tarifele să aibă impact și asupra consumatorilor americani, prin creșterea prețurilor unor bunuri, cum ar fi mașinile, frigiderele și televizioarele.

”Marjele sunt atât de mici în prezent pe piața americană încât este imposibil ca producătorii auto să nu le transfere consumatorilor.”, a declarat Janet Lewis, analist la Macquarie Securities.

Factorul necunoscut este impactul care va fi suportat de furnizori, întrucât componentele pot circula între Mexic, Statele Unite și Canada și de 20 de ori înainte să fie montate pe automobilele asamblate.

În Japonia, acțiunile Toyota Motor au scăzut cu 2%, Nissan Motor cu 5%, iar Honda Motor cu aproape 4%. Acțiunile Mazda Motor au suportat cel mai mare impact, de aproape 7%. Toți acești producători auto au fabrici de asamblare în Mexic, unde produc circa o treime din numărul total al vehiculelor lor.

Vehiculele și componentele au reprezentat cea mai mare parte a importurilor din Mexic în SUA, în 2018 totalizând 93,3 miliarde de dolari, fiind urmate de echipamente electrice, reactoare nucleare, minerale, petrol și echipamente optice, potrivit datelor guvernului american.

În Coreea de Sud, acțiunile Hyundai Motor și cele ale afiliatei Kia Motors au coborât cu 0,7%, respectiv cu 4,2%. Titlurile Hyundai Wia, care furnizează componente celor două companii, au scăzut cu 6,2%.

O altă companie sud-coreeană, LG Electronics, a anunțat că aproape toate televizoarele pe care le fabrică în Mexic sunt livrate în SUA și aproape o treime din frigidere.

viewscnt
Afla mai multe despre
trump
actiuni