Alfa Romeo și-a propus ținte de vânzări și de produse, care sunt însă aceleași pe care le-a fixat, inutil, în urmă cu 4 ani

Alfa Romeo și-a propus ținte de vânzări și de produse, care sunt însă aceleași pe care le-a fixat, inutil, în urmă cu 4 ani
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 iun 2018

Alfa Romeo se află într-un moment de cotitură, CEO-ul Alfa Romeo anunțând în fața investitorilor că are un plan pentru următorii 5 ani, cu o țintă de vânzări ambițioasă. Problema este că în urmă cu 4 ani ținta pe care și-o propunea marca italiană era aceeași, neatinsă până în acest moment.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Alfa Romeo și-a propus să ajungă, în 2022, la 400.000 de automobile vândute, să lanseze modele noi și să își consolideze poziția. Țintele au fost prezentate de Tim Kuniskis, CEO-ul mărcii, cel care conduce, de altfel, și Maserati. Planurile acestuia sunt extrme de ambițioase, însă investitorii nu au uitat că, în 2014, Sergio Marchionne, șeful Fiat Chrysler, care deține marca Alfa Romeo, își stabile ținte la fel de ambițioase.

Mai exact, potrivit prezentării făcute investitorilor în 2014, Alfa Romeo trebuia să ajungă în acest an la aceleași 400.000 de automobile vândute. Ținta a fost realizată în procent de sub 40%, dat fiind faptul că prognozele realiste pentru anul acesta nu depășesc 150.000 de unități (170.000 unități în estimările companiei).

La capitolul produse noi, compania își propune să lanseze 7 modele noi, până în 2022, din care cel puțin trei vor fi face-lifturi, însă Alfa Romeo nu și-a atins niciodată țintele propuse în 2014, care prevedeau 8 lansări de modele noi până în 2018. În acest interval, doar două modele au fost lansate, Giulia și SUV-ul Stelvio. Unul dintre modelele pe care se bazează strategia Alfa Romeo este sportiva 8C, însă și în acest caz vorbim despre un model care a mai existat în portofoliul companiei și a fost produs în număr limitat (500 Competizione și 500 Spider).

FOTO Ultima schiță a lui Audi Q8, înainte de lansarea de pe 5 iunie CITEȘTE ȘI FOTO Ultima schiță a lui Audi Q8, înainte de lansarea de pe 5 iunie

De altfel, această situație este prezentă la nivelul întregului grup FCA. În 2014, Sergio Marchionne anunța că vor fi introduse nu mai puțin de 48 de modele noi, în următorii patru ani, la nivelul grupului, însă doar 19 modele au fost lansate de atunci. Singurele evoluții care s-au apropiat sau au depășit targetul au fost în cazul RAM și în cazul Jeep.

Analiștii sunt de părere că Alfa Romeo se află în prezent într-o situație la fel de delicată ca și acum patru ani, din punct de vedere al produselor și volumelor de vânzări, însă din punct de vedere financiar stă mai bine. Dat fiind faptul că mandatul lui Sergio Marchionne la conducerea FCA se termină în acest an, rămâne de văzut în ce măsură Tim Kuniskis își va mai duce la bun sfârșit planul și va continua să conducă Maserati și Alfa Romeo.

Alfa Romeo și-a propus ținte de vânzări și de produse, care sunt însă aceleași pe care le-a fixat, inutil, în urmă cu 4 ani

Alfa Romeo și-a propus ținte de vânzări și de produse, care sunt însă aceleași pe care le-a fixat, inutil, în urmă cu 4 ani

viewscnt
Afla mai multe despre
alfa romeo
tim kuniskis
8c