Anunț oficial de fuziune PSA și FCA. Noua entitate va deveni al patrulea constructor auto mondial în volume și al treilea după cifra de afaceri

Anunț oficial de fuziune PSA și FCA. Noua entitate va deveni al patrulea constructor auto mondial în volume și al treilea după cifra de afaceri
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 dec 2019

Companiile PSA Group și FCA au anunțat oficial acordul privind fuziunea lor. Potrivit anunțului, „noua entitate va deveni al patrulea constructor auto mondial în volume și al treilea după cifra de afaceri, cu vânzări anuale de 8,7  milioane de vehicule și o cifră de afaceri consolidată de aproape 170 miliarde euro”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Peugeot SA și Fiat Chrysler Automobiles vor fuziona, după cum au anunțat în această dimineață, existând un acord al celor două pentru această operațiune. Cele două vizează sinergii de 3,7 miliarde euro, fără închiderea vreunei uzine ca urmare a acestei tranzacții. Sinergiile calculate vor avea un impact pozitiv asupra lichidităților încă din primul an.

John Elkan va fi președintele Consiliului de Administrație, iar Carlos Tavares va fi CEO al noii companii, cu o majortate a consiliului formată din administratori independenți. Acționarii importanți, EXOR NV, familia Peugeot, Bpifrance, și-au dat susținerea asupra fuziunii și vor avea locuri în consiliu.

Anunț oficial de fuziune PSA și FCA. Noua entitate va deveni al patrulea constructor auto mondial în volume și al treilea după cifra de afaceri

Documentul anunțat de Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) și Peugeot SA (PSA) se numește” Acord de Apropiere angajant, în vederea fuziunii 50/50 a activtăților”.

Anunțul face referire la volumul vânzărilor, 8,7 milioane vehicule, și la cifra de afaceri consolidată, de „aproape 170 miliarde euro”, cu un rezultat operațional de peste 11 miliarde euro și o marjă operațională de 6,6%, „pe baza rezultatelor agregate din 2018”.

Dacia va avea campanii globale de marketing realizate de o platformă comună Renault Group, Publicis și OMD CITEȘTE ȘI Dacia va avea campanii globale de marketing realizate de o platformă comună Renault Group, Publicis și OMD

Noua entitate, se mai arată în comunicat, va avea o activitate mondială echilibrată, cu un portofoliu de mărci de lux, premium și autoturisme de volum, „trecând prin SUV-uri, pickup-uri și utilitare ușoare”. Echilibrul geografic mondial pleacă de la 46% din cifra de afaceri realizată în Europa și 43% în America de Nord, pe baza datelor din 2018. Fuziunea este considerată o oportunitate pentr uredefinirea strategiei în alte regiuni.

Consiliul de Administrație va fi compus din 11 membri, cu o majoritate formată din independenți. Cinci vor fi nominalizați de FCA și acționarii săi de referință (inclusiv John Elkan), iar cinci vor fi nominalizați de PSA Group (între care administratorul referent și vice-președintele). Consiliul va include doi reprezentanți ai salariaților din FCA și PSA. Carlos Tavares va avea funcția de Chief Executive Officer pentru un mandat de cinci ani și va avea un loc în consiliu.

Societatea-mamă olandeză a noii entități va fi cotată pe piețele financiare Euronext din Paris, Bursa Italiană din Milano și New York Stock Exchange.

Acordul menționează că s-a făcut propunerea ca în statutul noii entități să fie precizat că niciun acționar să nu poată exercita mai mult de 30% din dreputrile de vot exprimate în Adunarea Generală.

De asemenea, un acord de standstill vizează participațiile EXOR, Bpifrance, Dongfeng și ale familiei Peugeot, pe o perioadă de șapte ani, începând de la data fuziunii. EPF/FFP, entitățile prin care familiile Peugeot dețin acțiunile PSA, vor putea crește cu 2,5% fiecare (5% la nivelul PSA Group), prin achiziția acțiunilor Pbifrance și/sau Dongfeng sau de pe piață.

Anterior fuziunii, Dongfeng a acceptat să cedeze PSA Group 30,7 milioane de acțiuni, acțiunile urmând să fie anulate.

Înainte de fuziune, PCA va distribui acționarilor un dividend excepțional de 5,5 miliarde euro, iar PSA Group va distribui acționarilor 46% din acțiunile Faurecia. FCA va continua să lucreze la separarea participației sale în Comau, până la cedarea rapidă, după realizarea fuziunii, în beneficiul acționarilor întregii entități. Fiecare grup va distribui în 2020 un dividend ordinar de 1,1 miliarde euro, pentru axercițiul fiscal 2019, sub rezerva aprobării consiliului acționarilor din fiecare companie. Acționarii PSA Group vor primi 1,742 acțiuni din noua entitate pentru fiecare acțiuni PSA, iar acționarii FCA vor primi 1 acțiune la noua entitate pentru fiecare acțiune FCA.

Realizarea fuziunii va dura între 12 și 15 luni, după îndeplinirea mai multor condiții, în special votul acționarilor celor două grupuri în adunarea generală respectivă și cu respectarea reglemntărilor în vigoare (legi antitrust și altele).

Astăzi va fi anunțat acordul într-o conferință de presă comună.

Consultanța celor două companii va fi asigurată de Goldman Sachs, Bank of America, Barclays, Citigroup, d’Angelin & Co., J.P. Morgan și UBS - consultanță finaanciari, Sullivan & Cromwell LLP, De Brauw Blackstone Westbroek și Darrois Villey Maillot Brochier consultanți juridici - pentru FCA; Messier Maris & Associés și Morgan Stanley consultanță financiară și Bredin Prat consultanță juridică - pentru PSA Group.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa fiat chrysler
fuziune psa fca
carlos tavares
peugeot fiat