Atenție: Perioada în care mașinile pot sta nefolosite în parcare - redusă. Proprietarii, obligați să prezinte rapid dovada efectuării ITP, inclusiv a plății amenzilor

Atenție: Perioada în care mașinile pot sta nefolosite în parcare - redusă. Proprietarii, obligați să prezinte rapid dovada efectuării ITP, inclusiv a plății amenzilor
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 26 dec 2019

Perioada în care autovehiculele pot rămâne neutilizate în parcările publice va fi redusă la jumătate, iar proprietarii vor trebui să facă rapid dovada achitării amenzilor și a efectuării ITP-ului. În plus, mașinilor cu număr de înmatriculare străin li se vor aplica aceleași reguli, prevede un proiect legislativ.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Proiectul a fost inițiat de parlamentari USR, care arată că aplicarea Legii nr.421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniului public sau privat al statului este îngreunată în prezent de neclarități ale legii sau dificultăți de aplicare a acesteia.

Prima dificultate, arată autorii proiectului, constă în faptul ca există proprietari care nu utilizează vehiculele perioade indelungate, de ordinul anilor de zile, dar nu doresc sa rezolve problema și declară că vehiculul nu este abandonat, nedorind să renunțe, deși, de cele mai multe ori, acesta nu poate fi pus în circulație, ocupă spațiu în parcări sau pe străzi și creează astfel obstacole în traficul rutier și pietonal.

De asemenea, mai arată inițiatori proiectului, există proprietari care susțin că au taxele auto achitate și consideră ca au și dreptul să țină vehiculul parcat pe domeniul public, chiar dacă acesta se află într-o stare avansată de degradare.

Final - Codul Rutier a fost schimbat: Amenzi mai mici pentru bicicliștii din trafic, dar sancțiuni aspre pentru lipsa semnalizării bicicletelor CITEȘTE ȘI Final - Codul Rutier a fost schimbat: Amenzi mai mici pentru bicicliștii din trafic, dar sancțiuni aspre pentru lipsa semnalizării bicicletelor

Totodată, în cazul vehiculelor cu numere străine, proprietarii nu pot fi identificați, iar vehiculele respective rămân în continuare pe domeniul public.

Nu în ultimul rând, există vehicule ai căror proprietari au adresa de domiciliu în alte localități și la aceștia nu ajung prin poștă somațiile sau dispozițiile cu privire la ridicarea autovehicului de pe spațiul public.

”Din cauza acestor lacune legislative, în foarte multe orașe din România rămân mii de vehicule abandonate care ocupă spații de parcare ce ar putea fi folosite de alte vehicule ce participă activ la mobilitatea cetățenilor. De exemplu, doar în București se află aproximativ 3.000 de mașini abandonate identificate, dar încă neridicate de autorități din varii motive (...). Și in Brașov, conform autorităților locale, există aproximativ 300 de autovehicule abandonate încă neridicate, iar in Galați, doar anul acesta, printr-un acord făcut între Poliția Locală și Primărie au inceput să se ridice vehiculele abandonate pe domeniul public al statului”, arată autorii proiectului, care adaugă că, dat fiind numărul mare de etape pe care autoritățile sunt obligate să le parcurgă, se ajunge ca ridicarea unui singur vehicul să dureze până la 4 luni.

Zeci de mii de automobile VW ID.3 vor fi fabricate fără soft, care va fi instalat ulterior. Continental România produce în mai multe locații din România o parte a acestui software CITEȘTE ȘI Zeci de mii de automobile VW ID.3 vor fi fabricate fără soft, care va fi instalat ulterior. Continental România produce în mai multe locații din România o parte a acestui software

Din aceste considerente, proiectul propune o serie de modificări în legislație pentru a permite autorităților să aplice legea eficient

Astfel, este propusă modificarea și completarea definiției termenului ’’vehicule fără stăpân”, pentru a include și acele vehicule înmatriculate în străinătate, deoarece au fost semnalate autoturisme de acest fel care nu au putut fi ridicate, din simplul motiv că nu au numere de înmatriculare românești.

Perioada în care vehiculele vor putea rămâne neutilizate în parcările publice va fi redusă la jumptate, respectiv de la 1 an la 6 luni, pentru eficientizarea identificării mașinilor care într-adevăr sunt utilizate de proprietari sau de deținătorii legali.

Atenție: Perioada în care mașinile pot sta nefolosite în parcare - redusă. Proprietarii, obligați să prezinte rapid dovada efectuării ITP, inclusiv a plății amenzilor

Guvern: Valoarea punctului de amendă va fi înghețată și pentru anul viitor CITEȘTE ȘI Guvern: Valoarea punctului de amendă va fi înghețată și pentru anul viitor

Proiectul introduce totodată obligația proprietarului de a face nu doar dovada achitării taxelor auto și impozitelor, dar și a amenzilor, precum și dovada efectuării ITP-ului în termen de 5 zile de la primirea somației de la primărie.

De asemenea, este prevăzută obligația autorităților de a înmâna sau, în cazuri excepționale, afișa la adresa de domiciliu a proprietarului somația, deoarece nu întotdeauna scrisoarea recomandată poate ajunge la proprietar, fie pentru că acesta nu locuiește unde are adresa de domiciliu, fie din alte motive.

Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie aprobat de Parlament și promulgat de șeful statului.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
vehicul
autovehicul
abandonat
spatiu
public
perioada
reducere
dovada
plata
itp
amenda
proprietar
proiect
lege
amenda