Autoturismele de lux sunt vândute tot mai bine în Europa, în detrimentul limuzinelor medii. SUV-urile premium Volvo, Jaguar sau Alfa Romeo încep să depășească mărcile germane

Autoturismele de lux sunt vândute tot mai bine în Europa, în detrimentul limuzinelor medii. SUV-urile premium Volvo, Jaguar sau Alfa Romeo încep să depășească mărcile germane
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 apr 2018

Piața de autoturisme de lux a crescut în acest an, fiind înregistrat un avans de 23% în februarie, față de anul trecut. Cel mai vândut model este, în acest început de an, Mercedes S Class. În segmentele premium, limuzinele medii au scăzut tot mai mult, lăsând loc SUV-urilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața europeană de mașini premium și de lux cunoaște un reviriment cel puțin la fel de mare precum celelalte segmente de autoturisme. Datele publicate de Jato Dynamics arată că în luna februarie au fost înregistrate cu 23% mai multe vehicule de lux față de anul trecut, cu creșteri substanțiale pentru noile modele, Porsche Panamera, Audi A8 și Rolls Royce Phantom, cele care au fost atât de așteptate de clienți.

Cel mai vândut model de lux a fost Mercedes S Class, de mai mult timp lider al acestui segment, singurul care a reușit să depășească 1.000 de exemplare vândute în februarie. Panamera și-a dublat vânzările, ajungând la 871 de unități vândute, în timp ce BMW Serie 7 a scăzut cu 10% față de anul trecut, în special din cauza competitorilor, dar și a faptului că segmentul din care face parte este extrem de sensibil la vechimea unui model.

Audi A8, cu cele 533 de exemplare vândute, este ultimul pe lsita de preferințe a europenilor, beneficiind, de asemena, de o creștere de aproape 90% de procente, după lansarea de anul trecut. Celelalte modele din segment (Maserati Quatroporte, Jaguar XJ, Bentley Flying Spur, Rolls Royce Phantom) au înregistrat sub 100 de exemplare vândute.

La polul opus se află segmentul modelelor premium de clasă medie, care a înregistrat scăderi pe linie pentru aproape toate mărcile. Liderul segmentului, Mercedes C Class, a vândut 3.385 de exemlplare, cu 13% mai puține față de anul trecut, în timp ce la rivalul acestuia, BMW Serie 3 a pierdtu și mai mult, 26% din clienți, cu 2.683 de unități vândute, iar numărul 3 din clasament, Audi A4, a pierdut 15%, cu 2.106 unități vândute. Alte modele, Alfa Romeo Giulia, Volvo S60, Jaguar XE sau Infiniti Q50, au înregistrat scăderi între 3 și 52% în comparație cu anul trecut.

Fuziunea Renault - Nissan prin transformarea Alianței într-o nouă companie revine în actualitate CITEȘTE ȘI Fuziunea Renault - Nissan prin transformarea Alianței într-o nouă companie revine în actualitate

În segmentul superior, Mercedes E Class (8.224 unități) și BMW Serie 5 (7.616 unități) își dispută clienții, în așteptarea noului Audi A6, în timp ce toate segmentele SUV-urilor premium sunt într-o efervescență continuă. Aici există noi vedete ale segmentului mediu, de exemplu, cel care are o dinamică mai mare, unde proaspăt căștigătorul titlului de Mașina Anului în Lume, Volvo XC60, cu 5.285 exemplare vândute, a depășit BMW X3 (2.925 unități) și amenință și poziția lui Audi Q5. De asemenea, Alfa Romeo Stelvio a înregistrat 2.204 unități vândute, cu circa 200 mai multe decât o una din vedetele mai titrate ale pieței, Porsche Macan (2011 unități). La categoria cea mai mică, a SUV-urilor compacte, unde Mercedes GLA nu mai este atât de detașat, Audi Q3 a reușit să vândă 4906 exemplare, cu aproape 50 mai puține decât liderul segmentului, în timp ce modelele BMW nu reușesc să perforfermeze la fel de bine, iar poziția treia se dispută între Volvo XC40 (Car of The Year în Europa), cu 1366 exemplare, și Jaguar E-PACE, 1144 exemplare.

Autoturismele de lux sunt vândute tot mai bine în Europa, în detrimentul limuzinelor medii. SUV-urile premium Volvo, Jaguar sau Alfa Romeo încep să depășească mărcile germane

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes
s class
porsche panamera
bmw
serie 7
audi
a8