Bentley, una din cele două mărci de lux din lume care încă mai produc limuzine veritabile, trece printr-un moment dificil

Bentley, una din cele două mărci de lux din lume care încă mai produc limuzine veritabile, trece printr-un moment dificil
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 iun 2020

Bentley, una din cele două mărci de lux din lume care încă mai produc limuzine veritabile, trece printr-un moment dificil, din cauza unor posibile defecțiuni ale sistemului de alimentare cu combustibil care pot pune în pericol viața celor aflați la bordul mașinii. Problemele au apărut însă la noul SUV al mărcii, care a devenit și cel mai vândut model din gamă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Bentley va rechema în service peste 6.000 de unități ale SUV-ului Bentayga, produse între ianuarie 2018 și martie 2020, din care 783 se află în circulație în Europa, 1.892 în SUA, iar restul pe celelalte piețe, potrivit documentului publicat de autoritățile de siguranța traficului din SUA. După cum este precizat în document, este estimat că 1% din mașinile produse prezintă defectul vizat. Este vorba despre scurgeri de combustibil pe un conector al traseului de alimentare cu combustibil, aflat în compartimentul motorului. După cum se precizează în descrierea defecțiunii, dacă se produce scurgerea de carburant, pasagerii vor resimți mai întâi un miros specific. În cazul nefericit al asocierii unei surse de foc, se poate produce un incendiu al mașinii. Defecțiunea poate fi produsă de o supraîncălzire a motorului, peste limitele la care conectorul este prevăzut să funcționeze normal.

Chiar dacă Bentley a produs deja peste 20.000 de unități ale SUV-ului Bentayga, constructorul precizează că numai anumite exemplare, care au o configurație specifică, sunt în pericol să prezinte această defecțiune.

BMW investește într-un startup care extrage CO2 din aer și-l transformă în carburanți CITEȘTE ȘI BMW investește într-un startup care extrage CO2 din aer și-l transformă în carburanți

Defecțiunea a fost constatată pentru prima dată de un client în 2018, fiind confirmată în același an de cosntructor. Soluția tehnică de rezolvare a problemei a fost găsită împreună cu furnizorul de componente în lunile următoare, iar la finalul lui 2019 a fost adoptată o soluție constructivă temporară, care să alinieze piesele cu posibile riscuri într-o zonă mai puțin afectată de temperaturile ridicate. Odată cu rechemarea în service, mașinile vor primi o componentă nouă, dintr-un material cu caracteristici modificate. De asemenea, în timpul reparației va fi înlocuit și softul de răcire a motorului, pentru o protecție suplimentară.

Potrivit documentului, furnizorul conectorului cu probleme este compania Veritas, din Ungaria, care furnizează componente întregului grup VW.

Bentley Bentayga este asamblată în fabrica din Marea Brtianie a mărcii, în Crewe, dar mare parte din mașină este produsă în uzina VW din Zwickau, de unde este expediată sub formă de kituri. Un exemplar Bentayga poate depăși 300.000 de euro, într-o configurație medie.

Compania britanică deținută de Volkswagen Group a anunțat recent că este nevoită să reducă personalul din Marea Britanie, cu circa 1.000 de persoane, ca urmare a efectelor pandemiei, suprapuse peste dezechilibrele de costuri anterioare. Șeful Bentley a explicat că va avea o scădere de 25-30% a vânzărilor din cauza opririi fabricii în această perioadă.

viewscnt
Afla mai multe despre
bentley bentayga
rechemare service bentley
defectiuni bentayga