Bloomberg: Mai mulți specialiști în mașini fără șofer de la Google au plecat pentru că aveau salarii prea mari

Bloomberg: Mai mulți specialiști în mașini fără șofer de la Google au plecat pentru că aveau salarii prea mari
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 15 feb 2017

Alphabet, compania-mamă a Google, a pierdut câțiva specialiști de top în domeniul mașinilor autonome dintr-un motiv neașteptat: experții erau prea bine remunerați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Potrivit unor surse contactate de Bloomberg, inginerii-cheie implicați în proiectul de dezvoltare a automobilelor fără șofer de la Google au primit remunerații de ”milioane de dolari”, bonusurile multiplicându-se foarte rapid de la an la an, pe baza unei scheme de salarizare care ia în calcul suma la care este evaluat proiectul. Sumele foarte mari de bani oferite de Google s-au reflectat în reducerea motivației de a rămâne în companie, mulți specialiști alegând să înființeze propriile proiecte în demeniul automobilelor autonome.

Probabil că salariile nu au fost singurul motiv pentru care aceștia au ales să plece, însă sursele Google susțin că banii au jucat un rol important. Calea urmată de mulți dintre cei care au părăsit compania susține această teorie.

Dubai cumpără 200 de mașini Tesla echipate cu funcția Autopilot pentru o flotă de taxiuri autonome CITEȘTE ȘI Dubai cumpără 200 de mașini Tesla echipate cu funcția Autopilot pentru o flotă de taxiuri autonome

Chris Urmson, care s-a aflat anterior la conducerea proiectului, a părăsit gigantul IT în august și s-a dedicat dezvoltării unui start-up în același domeniu. La începutul anului trecut, un val de ingineri plecați de la Google a înființat Otto, companie axată pe tehnologie pentru camioane autonome. Otto, care testează camioane autonome pe austrăzile din San Francisco, a fost achiziționată de Uber în luna august pentru 680 de milioane de dolari.

Un alt exemplu este Bryan Salesky, un fost director al diviziei auto a Google, care a înființat Argo AI, companie care a primit, săptămâna trecut, o investiție de 1 miliard de dolari din partea Ford. 

Google lucrează de aproximativ șapte la dezvoltarea unor mașini fără șofer. Modelele autonome dezvoltate de companie au fost testate până acum pe o distanță totală de circa 3,7 milioane de kilometri pe drumurile din Statele Unite ale Americii.

Unul dintre motivele pentru care mulți ingineri au prăsit acest proiect ar putea fi și nehotărârea Google în privința lansării propriei mașini autonome. Potrivit informațiilor disponibile,Google ar fi renunțat la dezvoltarea unei mașini fără șofer sub marcă proprie, fără volan și pedale, și ar fi decis să se reorienteze spre dezvoltarea de software și parteneriate cu producători auto tradiționali. Totodată, compania ar intenționa să lanseze, în curând, un serviciu de transport care să folosească mașini autonome. Aceste planuri nu sunt deocamdată sigure.

În ianuarie, Alphabet a decis să separe divizia dedicată mașinilor fără șofer, cunoscută sub numele Project X, într-o companie separată, numită Waymo. Noua companiei, care funcționează sub “umbrela” Alphabet, este așteptată să înceapă să genereze venituri în curând.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
alphabet
masini autonome
fara sofer
waymo
project x
ingineri
salarii
bonusuri