BMW anunță scăderi ale livrărilor cu peste 20% în primul trimestru și revizuiește estimările financiare pentru acest an

BMW anunță scăderi ale livrărilor cu peste 20% în primul trimestru și revizuiește estimările financiare pentru acest an
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 mai 2020

BMW a anunțat un profit în creștere, pe primul trimestru al anului, cu 133%, însă cifrele sunt mai bune ca urmare a dispariției provizioanelor din anul anterior, în valoare de 1,4 miliarde euro. Compania a anunțat că taie substanțial previziunile pentru anul 2020.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

BMWGroup a obținut venituri de 23,25 miliarde euro, în creștere ușoară față de anul trecut (3,5%) din care 17,9 miliarde din sectorul auto, mai puțin cu 6,4% în comparație cu trimestrul 1 din 2019. Profitul operațional s-a ridicat la 1,37 miliarde euro, iar rezultatul net a fost de 574 milioane euro.

Livrările de automobile ale grupului BMW au scăzut semnificativ, cu 20,6%, la un nivel de 477.111 unități, față de peste 600.000 de vehicule livrate anul trecut, în perioada similară. Producția a scăzut cu un procent mai mic, 13,1%, la 584.142 unități.

Profitul EBIT al sectorului auto s-a cifrat la 229 milioane de euro, cu o marjă de profit de 1,3%. Rezultatele includ și vânzările BMW Brilliance din China.

Recul puternic - Dacia vinde doar 16 mașini în Marea Britanie. Piața din Regat s-a prăbușit cu un procent istoric CITEȘTE ȘI Recul puternic - Dacia vinde doar 16 mașini în Marea Britanie. Piața din Regat s-a prăbușit cu un procent istoric

Potrivit datelor publicate de BMW, cele mai bune rezultate, cu cele mai mici scăderi, au fost înregistrate de modelele X4 și X5, cu 7 și, respectiv, 8 procente declin, urmate de X6 și Serie 3, cu procente de 13 și 15%. Celelalte modele au scăzut mai mult, cu până la 52,7% Serie 4, 32,3% Serie 2 și peste 20% restul de modele. În total, marca BMW a livrat 411.809 unități, cu 20,1% mai puțin față de anul trecut. Mini a înregistrat o pierdere și mai mare de clienți, 23,4%, cele mai mari scăderi fiind în dreptul caroseriilor Clubman și Convertible. Rolls Royce a scăzut și ea cu 27,2%, cu 853 de vehicule de lux vândute, față de 1172 anul trecut în trimestrul 1.

În același timp, vehiculele electrice au avut rezultate mai bune, chiar dacă gama i a scăzut dramatic, cu 39%. A crescut în schimb gama e (hibride plug-in) și Mini Electric.

Constructorul bavarez anticipează o scădere ce va continua, din cauza pandemiei, și estimează o marjă a profitului între 0 și 3 procente, față de nivelul de 2 - 4%, anunțat anterior.

BMW anunță scăderi ale livrărilor cu peste 20% în primul trimestru și revizuiește estimările financiare pentru acest an

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw rezultate financiare
vanzari bmw
rezultate bmw